Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/12504
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVjatkin, B. A.en
dc.contributor.authorDavydova, E. S.en
dc.contributor.authorZabelina, E. V.en
dc.contributor.authorВяткин, Б. А.ru
dc.contributor.authorДавыдова, Е. С.ru
dc.contributor.authorЗабелина, Е. В.ru
dc.date.accessioned2016-07-28T00:31:51Z-
dc.date.available2016-07-28T00:31:51Z-
dc.date.issued2014-06-
dc.identifier.citationВяткин, Б. А. Ведущая активность как фактор преодоления личностной беспомощности в образовательном процессе (на материале изучения поведения младших школьников и подростков) / Б. А. Вяткин, Е. С. Давыдова, Е. В. Забелина // Образование и наука. — 2014. — № 6. — С. 77-94.ru
dc.identifier.issn2310-5828-
dc.identifier.issn1994-5639-
dc.identifier.otherhttp://www.edscience.ru/index.php/jour/article/view/211/206en
dc.identifier.urihttps://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/12504-
dc.description.abstractThe research objective is to substantiate the possibility of overcoming the pupils’ personal helplessness in educational process by stimulating the leading age-related activity. The methodology is based on the poly-system interaction. The applied methods include using various questionnaires for diagnosing the learning and communicative activities of primary and secondary school pupils. The experimental data analysis demonstrates that learning activity of primary school pupils and communicative activity of teenagers can be regarded as the ways for overcoming their personal helplessness in educational process. The research novelty implies the investigation of functional correlations between the respondents’ personal helplessness and activity. The research outcomes provide the additional options for facilitating the self-sufficiency of primary and secondary school pupils, and mitigating their helplessness in educational processen
dc.description.abstractЦель данной работы - показать на основе обобщенных результатов серии эмпирических исследований возможность преодоления личностной беспомощности школьников при помощи стимулирования ведущего вида возрастной активности. Впервые изучены типы функционального взаимодействия личностной беспомощности и активностиru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherРоссийский государственный профессионально-педагогический университетru
dc.relation.ispartofОбразование и наука. 2014. №6ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.sourceОбразование и наукаru
dc.subjectHELPLESSNESSen
dc.subjectSELF-SUFFICIENCYen
dc.subjectSCHOOLCHILDRENen
dc.subjectTEENAGERSen
dc.subjectTYPES OF INTERACTIONen
dc.subjectSYNERGYen
dc.subjectCOMPENSATIONen
dc.subjectANTAGONISMen
dc.subjectБЕСПОМОЩНОСТЬru
dc.subjectСАМОСТОЯТЕЛЬНОСТЬru
dc.subjectМЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИru
dc.subjectПОДРОСТКИru
dc.subjectТИП ВЗАИМОДЕЙСВТИЯru
dc.subjectСИНЕРГИЯru
dc.subjectКОМПЕНСАЦИЯru
dc.subjectАНТАГОНИЗМru
dc.titleВедущая активность как фактор преодоления личностной беспомощности в образовательном процессе (на материале изучения поведения младших школьников и подростков)ru
dc.title.alternativeLeading activity alliviating the pupils’ helplessness in learning processen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dcterms.audienceOtheren
dcterms.audienceParents and Familiesen
dcterms.audienceResearchersen
dcterms.audienceSchool Support Staffen
dcterms.audienceStudentsen
dcterms.audienceTeachersen
local.description.firstpage77-
local.description.lastpage94-
local.issue6 (115)-
local.volume16-
local.identifier.temp10.17853/1994-5639-2014-6en
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2014_6_115_007.pdf262,21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.