Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/12531
Title: Подготовка будущих учителей в среде дополнительного образования при педагогическом университете
Other Titles: Future teachers training in the additional education environment of Pedagogical University
Authors: Chervonny, M. A.
Vlasova, A. A.
Червонный, М. А.
Швалева, Т. В.
Власова, А. А.
Issue Date: 2014
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Червонный, М. А. Подготовка будущих учителей в среде дополнительного образования при педагогическом университете / М. А. Червонный, Т. В. Швалева, А. А. Власова // Образование и наука. — 2014. — № 8. — С. 106-119.
Abstract: The purpose of the publication is to demonstrate the new ways and forms of additional education of schoolchildren and students in special structures of pedagogical universities. The research method involves the analysis of students' participation in organizing and conducting the competitive events for school children and teachers at the Additional Education Centre of Tomsk Pedagogical University. The research outcomes demonstrate the specific activities of the physical and mathematical profile students in preparation and fulfillment of competitive events for schoolchildren. The given form of pedagogical practice provides the future teachers with the necessary professional competences complying with the New Federal Educational Standards.Scientific novelty comprises the specificity of students' activities in collaboration with school teachers and children, facilitating the future teachers' competencies; the main phases of preparation and performance of the competitive events; and students’ competencies developed in the given process. The practical significance results from implementation of the present research findings in future studies related to developing the new forms of teaching practices
Цель публикации – продемонстрировать возможности и новые формы дополнительного образования школьников и студентов в специальных структурах при педагогических вузах. Методы. Анализируется опыт участия студентов в организации и проведении соревновательных мероприятий для школьников и учителей на базе Центра дополнительного образования при Томском педагогическом университете. Результаты. Показана специфика деятельности студентов физико-математического факультета при организации системы соревнований и конкурсов школьников. Такая форма педагогической практики позволяет будущим учителям приобретать необходимые профессиональные компетенции, соответствующие ФГОС ВПО. Научная новизна. Выделены виды деятельности студентов при взаимодействии со школьниками и преподавателями, способствующие формированию необходимых компетенций будущих педагогов. Описаны основные этапы работы студентов во время подготовки и проведения соревновательных мероприятий, а также непосредственно сами компетенции, образующиеся в ходе подобной практической деятельности. Практическая значимость. Материалы статьи могут найти применение в дальнейших исследованиях, посвященных разработке новых форм педагогической практики
Keywords: TEACHER TRAINING
NEW FORMS OF TEACHING PRACTICE
COMPETITIVE EVENT
ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
НОВЫЕ ФОРМЫ ПЕДАГОГИЧЕСКОЙ ПРАКТИКИ
СОРЕВНОВАТЕЛЬНЫЕ МЕРОПРИЯТИЯ
ISSN: 2310-5828
1994-5629
Origin: Образование и наука. 2014. №8
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2014_8_117_009.pdf252,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.