Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/18808
Title: | Роль физической культуры в процессе становления личности студента |
Authors: | Миронова, С. П. Ханевская, Г. В. |
Issue Date: | 1998 |
Publisher: | УГППУ |
Citation: | Миронова, С. П. Роль физической культуры в процессе становления личности студента / С. П. Миронова, Г. В. Ханевская // Повышение академического уровня учебных заведений на основе новых образовательных технологий : тезисы докладов Российской научно-практической конференции по инновациям в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании, 24-28 ноября 1997 г., г. Екатеринбург. В 3 ч. Ч. 3 / Урал. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : Издательство УГППУ, 1997. - С. 24-26. |
Abstract: | In RF law about physical culture and sports physical culture is represented as the most important part of integral person development, who redounds to common human culture forming health, physical and psychical wellbeing, physical perfection. Real education programs give only technical attainments, which leads to low popularity of physical culture training and, consequently, its low effect. The key to this problem is usage of new training forms, such as shaping, athletic gym, aerobics and sport games |
Keywords: | ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ В ОБРАЗОВАНИИ ЛИЧНОСТНО ОРИЕНТИРОВАННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ОБУЧЕНИЯ |
Conference name: | Повышение академического уровня учебных заведений на основе новых образовательных технологий |
Conference date: | 24-28.11.1997 |
Origin: | Повышение академического уровня учебных заведений на основе новых образовательных технологий : тезисы докладов Российской научно-практической конференции по инновациям в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании. В 3 ч. Ч. 3. — Екатеринбург, 1998 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pau_1997_3_12.pdf | 270,74 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.