Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19742
Title: Движение «Только английский» и языковая политика США в школах
Other Titles: English-Only Movement and U. S. Language Policy in Schools
Authors: Skachkova, I. I.
Скачкова, И. И.
Issue Date: 2013
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Скачкова, И. И. Движение «Только английский» и языковая политика США в школах / И. И. Скачкова // Научный диалог. - 2013. - № 5(17) : Филология. - С. 29-48.
Abstract: The article covers the language policy in the U. S. schools of the 20 th century based on the English monolingualism ideology. The author emphasizes the difficulties of realizing bilingual programs designed for teaching children belonging to linguistic minorities in schools of the United States. The English-Only movement is characterized; it gained wide public support in the USA in the last quarter of the previous century and influenced the school teaching. Some of the sociolinguistic and cultural results of the language policy pursued in the USA are described
Рассматривается языковая политика США в школах в XX веке, основанная на идеологии английского одноязычия. Автор акцентирует внимание на трудностях реализации в школах США двуязычных программ, предназначенных для обучения детей, принадлежащих к языковым меньшинствам. Характеризуется движение «Только английский», которое приобрело широкую общественную поддержку в Соединенных Штатах в последней четверти прошлого века и оказало влияние на школьное преподавание. Описываются некоторые социолингвистические и культурологические результаты проводимой США языковой политики
Keywords: ЯЗЫКОВАЯ ПОЛИТИКА
LANGUAGE POLICY
ТОЛЬКО АНГЛИЙСКИЙ
ДВУЯЗЫЧНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
BILINGUAL EDUCATION
ЯЗЫКОВЫЕ МЕНЬШИНСТВА
LINGUISTIC MINORITIES
ОФИЦИАЛЬНЫЙ ЯЗЫК
OFFICIAL LANGUAGE
ENGLISH-ONLY
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2013. — № 17
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_17_002.pdf2,71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.