Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19850
Title: Проблемное обучение младших школьников с использованием образовательных решений ЛЕГО
Other Titles: Elementary Schoolers’ Problem Education Using LEGO Educational Solutions
Authors: Osipenko, L. E.
Осипенко, Л. Е.
Issue Date: 2012
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Осипенко, Л. Е. Проблемное обучение младших школьников с использованием образовательных решений ЛЕГО / Л. Е. Осипенко // Научный диалог. - 2012. - № 10 : Педагогика. - С. 104-116.
Abstract: The article covers methods of problem education in the elementary school. Attention is paid to the data that can be used for organization of such education. The author proves advisability of turning to LEGO thematic sets during lessons with children. Examples are given for the tasks requiring a solution to the problems of two kinds: cognitive and technological ones. The problem situation is interpreted as a means of activation of elementary schoolers’ cognitive activity. The article describes the work experience of elementary school teachers of Progymnasium Number 1611 in Moscow
Рассматриваются приемы проблемного обучения в начальной школе. Уделяется внимание материалам, которые могут использоваться при организации такого обучения. Доказывается целесообразность обращения на занятиях с детьми к тематическим наборам ЛЕГО. Приводятся примеры задач, требующих решения проблем двух видов: познавательных и технологических. Проблемная ситуация интерпретируется как средство активизации познавательной деятельности младших школьников. Представлен опыт работы учителей начальных классов прогимназии № 1611 города Москвы
Keywords: ПРОБЛЕМНОЕ ОБУЧЕНИЕ
PROBLEM EDUCATION
ЛЕГО
LEGO
МЛАДШИЙ ШКОЛЬНЫЙ ВОЗРАСТ
ELEMENTARY SCHOOL AGE
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2012. — № 10
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2012_10_009.pdf1,96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.