Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19886
Title: Развитие коммуникативных способностей подростков в процессе тренингового воздействия
Other Titles: Adolescents' Communication Skills Development in Process of Training
Authors: Beloborodov, A. M.
Белобородов, А. М.
Issue Date: 2013
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Белобородов, А. М. Развитие коммуникативных способностей подростков в процессе тренингового воздействия / А. М. Белобородов // Научный диалог. - 2013. - № 21 : Психология. Педагогика. - С. 6-20.
Abstract: The article addresses issues of practical importance concerning development of adolescents' communication skills by means of the training procedure. The author presents the results of a social-psychological training for adolescents aimed at development of their communication skills. The study conditions and used methods are described. The most effective practices are highlighted. The most easily trained communication skills are specified. The article describes the results of the qualitative (interpretation based on the research subjects' self-report) as well as quantitative (test measurements processing) analysis of the acquired data
В статье поднимаются имеющие практическое значение вопросы развития коммуникативных способностей в подростковом возрасте методом тренинга. Представлены результаты проведения социально-психологического тренинга для подростков, направленного на развитие их коммуникативных способностей. Предлагается описание условий исследования, использованных методов. Выделены наиболее эффективные упражнения. Перечислены коммуникативные способности, наиболее подверженные тренировке. Дано описание результатов как качественного (интерпретация на основе самоотчёта испытуемых), так и количественного (обработка тестовых показателей) анализа полученных данных
Keywords: ТРЕНИНГ
КОММУНИКАТИВНЫЕ СПОСОБНОСТИ
ПОДРОСТКИ
ФОРМИРУЮЩИЙ ЭКСПЕРИМЕНТ
РАЗВИТИЕ
TRAINING
COMMUNICATION SKILLS
ADOLESCENTS
FORMATIVE EXPERIMENT
DEVELOPMENT
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2013. — № 21
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_21_001.pdf2,54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.