Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19893
Title: Инфографика в школе и вузе: на пути к развитию визуального мышления
Other Titles: Infographics in Schools and Universities: Underway towards Visual Thinking Development
Authors: Kondratenko, O. A.
Кондратенко, О. А.
Issue Date: 2013
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Кондратенко, О. А. Инфографика в школе и вузе: на пути к развитию визуального мышления / О. А. Кондратенко // Научный диалог. - 2013. - № 21 : Психология. Педагогика. - С. 92-99.
Abstract: The article analyzes the visual thinking development as a problem of pedagogical psychology. The author suggests using infographics as a psychological condition of developing visual thinking of a teacher training institution student. The infographics role is illustrated by psychology disciplines teaching materials
Анализируется развитие визуального мышления как проблема педагогической психологии. В качестве психологического условия развития визуального мышления студента педагогического вуза предлагается инфографика. Роль инфографики показана на материале преподавания психологических дисциплин
Keywords: ИНФОГРАФИКА
INFOGRAPHICS
ИНФОГРАФИЧЕСКОЕ ПРОЕКТИРОВАНИЕ
INFOGRAPHIC DESIGN
РАЗВИТИЕ ВИЗУАЛЬНОГО МЫШЛЕНИЯ
VISUAL THINKING DEVELOPMENT
СТУДЕНТЫ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ВУЗА
STUDENTS OF THE TEACHER TRAINING INSTITUTION
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ДИСЦИПЛИНЫ
PSYCHOLOGY DISCIPLINES
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2013. — № 21
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_21_008.pdf1,25 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.