Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19903
Title: | Идея единства образования и культуры в трудах Ф. Ницше, В. Дильтея, А. Бергсона |
Other Titles: | Idea of Education and Culture Unity in Works by Friedrich Nietzsche, Wilhelm Dilthey, Henri-Louis Bergson |
Authors: | Smolinskaya, O. E. Смолинская, О. Е. |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Смолинская, О. Е. Идея единства образования и культуры в трудах Ф. Ницше, В. Дильтея, А. Бергсона / О. Е. Смолинская // Научный диалог. - 2013. - № 8 (20) : Педагогика. - С. 36-50. |
Abstract: | The article covers methodological grounds for formation of the contemporary meaning of the culture and education concepts and their relationships described in the life philosophy representatives’ works. The study relevance is determined by the necessity of understanding constituents of the «cultural-educational space» notion in pedagogy at the turn of centuries and in conditions of the key social, cultural and educational paradigms change В статье рассмотрены методологические основания формирования современного смысла понятий культуры и образования и их взаимоотношений, заложенные в трудах представителей «философии жизни». Актуальность публикации обусловлена необходимостью осмысления составляющих понятия «культурно-образовательное пространство» в педагогике на рубеже эпох и в условиях смены ключевых общественных, культурных и образовательных парадигм |
Keywords: | КУЛЬТУРНО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ ПРОСТРАНСТВО CULTURAL-EDUCATIONAL SPACE ФИЛОСОФИЯ ЖИЗНИ LIFE PHILOSOPHY НИЦШЕ NIETZSCHE ДИЛЬТЕЙ БЕРГСОН BERGSON КУЛЬТУРА CULTURE ОБРАЗОВАНИЕ EDUCATION ПЕДАГОГИКА PEDAGOGY УНИВЕРСИТЕТ UNIVERSITY DILTHEY |
ISSN: | 2225-756X |
Origin: | Научный диалог. — 2013. — № 20 |
Appears in Collections: | Научный диалог |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2013_20_003.pdf | 2,22 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.