Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19911
Title: Ключевые компетенции как факторы и результаты профессионального самоопределения старшеклассников
Other Titles: Key Competences as Factors and Results of High Schoolers’ Professional Identity
Authors: Averyanova, S. Yu.
Аверьянова, С. Ю.
Issue Date: 2013
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Аверьянова, С. Ю. Ключевые компетенции как факторы и результаты профессионального самоопределения старшеклассников / С. Ю. Аверьянова // Научный диалог. - 2013. - № 8 (20) : Педагогика. - С. 120-130.
Abstract: The article covers approaches to preparing high schoolers for choosing their further education path and profession by means of the competence-oriented training. The study relevance is explained not only by the changes that must be introduced into the content and technologies of the educational process, but also by the current state of the high schoolers’ preparedness for their professional identity. The author conducts a brief analysis of the «competency» / «competence» definitions and gives her own definition of the notion «high schoolers’ professional identity competency»
Рассматриваются подходы к подготовке старшеклассников к выбору дальнейшего образовательного маршрута и профессии средствами компетентностно ориентированного обучения. Актуальность исследования объясняется не только внесением изменений в содержание и технологии образовательного процесса, но и современным состоянием готовности школьников к профессиональному самоопределению. Приводится краткий анализ существующих определений понятий «компетентность» / «компетенция». Определено понятие «компетентность профессионального самоопределения старшеклассников
Keywords: ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ САМООПРЕДЕЛЕНИЕ СТАРШЕКЛАССНИКОВ
КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД В ОБРАЗОВАНИИ
COMPETENCE-BASED APPROACH IN EDUCATION
КЛЮЧЕВЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
KEY COMPETENCES
КОМПЕТЕНЦИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО САМООПРЕДЕЛЕНИЯ
PROFESSIONAL IDENTITY COMPETENCE
HIGH SCHOOLERS' PROFESSIONAL IDENTITY
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2013. — № 20
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_20_010.pdf1,87 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.