Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/23679
Title: Анализ подходов к формированию мировоззрения личности обучающихся в высших учебных заведениях
Other Titles: Analysis of approaches to the formation of world outlook of students
Authors: Федотова, Е. С.
Fedotova, E. S.
Issue Date: 2018
Publisher: РГППУ
Citation: Федотова, Е. С. Анализ подходов к формированию мировоззрения личности обучающихся в высших учебных заведениях / Е. С. Федотова // Непрерывное образование: теория и практика реализации : материалы Международной научно-практической конференции, 22 января 2018 г., Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : РГППУ, 2018. - С. 122-126.
Abstract: The article analyzes the problem of the formation of the world outlook of students in higher educational institutions. The main approaches to the formation of the world outlook are considered. The importance of each of the approaches in the formation of the worldview is evaluated
В статье анализируется проблема формирования мировоззрения обучающихся в высших учебных заведениях. Рассматриваются основные подходы к формированию мировоззрения. Оценивается значимость каждого из подходов в формировании мировоззрения
Keywords: PERSONALITY OF THE LEARNER
TWORLD OUTLOOK
THE EDUCATIONAL PROCESS
THE FORMATION OF THE WORLD OUTLOOK
THE SYSTEM APPROACH
THE AXIOLOGICAL APPROACH
THE ACTIVITY APPROACH
THE CULTUROLOGICAL APPROACH
THE HUMANISTIC APPROACH
ЛИЧНОСТЬ ОБУЧАЮЩЕГОСЯ
МИРОВОЗЗРЕНИЕ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
ФОРМИРОВАНИЕ МИРОВОЗЗРЕНИЯ
СИСТЕМНЫЙ ПОДХОД
АКСИОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД
ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД
КУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД
ГУМАНИСТИЧЕСКИЙ ПОДХОД
Conference name: Непрерывное образование: теория и практика реализации
Conference date: 22.01.2018
ISBN: 978-5-91256-401-7
Origin: Непрерывное образование: теория и практика реализации : материалы Международной научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2018
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
notpr_2018_032.pdf393,21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.