Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/23723
Title: О подходе к управлению учебно-познавательной деятельностью обучающихся
Other Titles: On the approach to the management of educational and cognitive activity of students
Authors: Колегова, Е. Д.
Kolegova, E. D.
Issue Date: 2018
Publisher: РГППУ
Citation: Колегова, Е. Д. О подходе к управлению учебно-познавательной деятельностью обучающихся / Е. Д. Колегова // Акмеология профессионального образования : материалы 14-й Всероссийской научно-практической конференции, 14–15 марта 2018 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2018. - С. 92-103.
Abstract: The article is devoted to a theoretical study of the process of managing the educational and cognitive activity of students, starting from the theory of controlled systems. The description of the classical control scheme with feedback is presented, the specificity is revealed with reference to the educational process. The requirements that must be met at any level of management of educational activities are listed. It is shown that the productive management of the quality of the educational process should be based on an objective assessment of the real state of the level of educational achievements of the students and comparing it with the ideal, laid down in the standard of the complete assimilation of educational material
Статья посвящена теоретическому исследованию процесса управления учебно-познавательной деятельностью обучающихся, исходя из теории управляемых систем. Представлено описание классической схемы управления с обратной связью, выявлена специфика применительно к учебному процессу. Перечислены требования, которые должны выполняться на любом уровне управления образовательной деятельностью. Показано, что продуктивное управление качеством учебного процесса должно строиться на основе объективной оценки реального состояния уровня учебных достижений, обучающихся и сравнения его с идеальным, заложенным в эталоне полного усвоения учебного материала
Keywords: EDUCATIONAL PROCESS
QUALITY MANAGEMENT OF EDUCATIONAL AND COGNITIVE ACTIVITY OF STUDENTS
MANAGEMENT SCHEME
PEDAGOGICAL DIAGNOSTICS
FEEDBACK
PROGRAM OF IMPACTS
УЧЕБНЫЙ ПРОЦЕСС
УПРАВЛЕНИЕ КАЧЕСТВОМ УЧЕБНОПОЗНАВАТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ОБУЧАЮЩИХСЯ
СХЕМА УПРАВЛЕНИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА
ОБРАТНАЯ СВЯЗЬ
ПРОГРАММА ВОЗДЕЙСТВИЙ
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 14-15.03.2018
ISBN: 978-5-8295-0561-5
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 14-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2018
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
apo_2018_14_025.pdf502,57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.