Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/25905
Title: | Тенденции современного понимания средств решения задач |
Other Titles: | Trends of modern understanding the problem-solving means |
Authors: | Большакова, З. М. Тулькибаева, Н. Н. Bolshakova, Z. M. Tulkibaeva, N. N. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Большакова, З. М. Тенденции современного понимания средств решения задач / З. М. Большакова, Н. Н. Тулькибаева // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 23-й Международной научно-практической конференции, 24–25 апреля 2018 г., г. Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2018. - С. 16-20. |
Abstract: | The article deals with the tendency of concepts meanings clarification: the problem, its structure as a system, the content of individual components of the structure. A new interpretation of the theory devoted to full assimilation of knowledge as a set of learning local processes that create the property of knowledge functionality Рассмотрена тенденция уточнений смыслов понятий: задача, ее структура как система, содержание отдельных компонентов структуры. Новое толкование теории полного усвоения знаний как совокупности познания частных процессов, создающих свойство функциональности знаний |
Keywords: | PROBLEM PROBLEM SOLVING THEORY MODEL OF PROBLEM CLASSIFICATION THE THEORY OF COMPLETE ASSIMILATION OF KNOWLEDGE AS A LEARNED SET OF SPECIFIC PROCESSES ЗАДАЧА ТЕОРИЯ РЕШЕНИЯ ЗАДАЧ МОДЕЛЬ КЛАССИФИКАЦИИ ЗАДАЧ ТЕОРИЯ ПОЛНОГО УСВОЕНИЯ ЗНАНИЙ КАК ПОЗНАННАЯ СОВОКУПНОСТЬ КОНКРЕТНЫХ ПРОЦЕССОВ |
Conference name: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании |
Conference date: | 24-25.04.2018 |
ISBN: | 978-5-8050-0650-1 |
Origin: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 23-й Международной научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2018 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8050-0650-1_003.pdf | 170,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.