Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/28390
Title: Вопросы культурно-речевой компетенции преподавателей высшей школы в системе повышения квалификации
Other Titles: Questions of cultural and speech competence of higher school teachers in the system of professional development
Authors: Акимова, О. Б.
Akimova, O. B.
Issue Date: 2019
Publisher: РГППУ
Citation: Акимова, О. Б. Вопросы культурно-речевой компетенции преподавателей высшей школы в системе повышения квалификации / О. Б. Акимова // Акмеология профессионального образования : материалы 15-й Всероссийской научно-практической конференции, 13–14 марта 2019 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2019. - С. 123-127.
Abstract: The article deals with the issues of cultural and speech training of teachers of higher education; one of the variants of the program for teachers, taking into account the characteristics of the professional speech of the teacher and the requirements of the professional standard of the teacher
В статье рассматриваются вопросы культурно-речевого повышения квалификации преподавателей высшей школы; предлагается один из вариантов программы для педагогов с учётом особенностей профессиональной речи преподавателя и требований профессионального стандарта педагога
Keywords: PROFESSIONAL SPEECH OF THE TEACHER
PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL COMMUNICATION
PROFESSIONAL STANDARD
METHODS OF EFFECTIVE SPEECH INTERACTION OF TEACHERS AND STUDENTS
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ РЕЧЬ ПЕДАГОГА
ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБЩЕНИЕ
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЙ СТАНДАРТ
ПРИЁМЫ ЭФФЕКТИВНОГО РЕЧЕВОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ ПЕДАГОГОВ И ОБУЧАЮЩИХСЯ
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 13-14.03.2019
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 15-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2019
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0624-7_2019_034.pdf637,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.