Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/28499
Title: Концепт открытого образования: антропологическая перспектива и гуманитарные практики
Other Titles: Open education concept: anthropological perspective and humanitarian practices
Authors: Штифанова, Е. В.
Shtifanova, E. V.
Issue Date: 2019
Publisher: РГППУ
Citation: Штифанова, Е. В. Концепт открытого образования: антропологическая перспектива и гуманитарные практики / Е. В. Штифанова // Непрерывное образование: теория и практика реализации : материалы Международной научно-практической конференции, 22 января 2019 г., Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : РГППУ, 2019. - С. 185-189.
Abstract: The article analyzes the ideas of openness of education, changing the content of the concepts of «pedagogical activity» and «educational space» in connection with the definition of an anthropological perspective. It is proposed to consider the phenomenon of open education in the context of the concept of evolution of the ways of interaction of generations M. Mid
В статье анализируются идеи открытости образования, изменение содержания понятий «педагогическая деятельность» и «образовательное пространство» в связи с определением антропологической перспективы. Предлагается рассматривать феномен открытого образования в контексте концепции эволюции способов взаимодействия поколений М. Мид.
Keywords: OPEN EDUCATION
PEDAGOGICAL ACTIVITY
EDUCATIONAL SPACE
ANTHROPOLOGICAL PERSPECTIVE
PREFIGURATIVE CULTURE
HUMANITARIAN PRACTICES
ОТКРЫТОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ ПРОСТРАНСТВО
АНТРОПОЛОГИЧЕСКАЯ ПЕРСПЕКТИВА
ПРЕФИГУРАТИВНАЯ КУЛЬТУРА
ГУМАНИТАРНЫЕ ПРАКТИКИ
Conference name: Непрерывное образование: теория и практика реализации
Conference date: 22.01.2019
Origin: Непрерывное образование: теория и практика реализации : материалы Международной научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2019
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-91256-438-3_2019_045.pdf341,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.