Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/28953
Title: Модель обучения письменноречевой аргументативной речи на английском языке студентов неязыкового вуза
Other Titles: THE MODEL OF TEACHING WRITING AND WRITING OF ARGUMENTATIVE SPEECH IN ENGLISH OF STUDENTS OF A NON-LINGUISTIC UNIVERSITY
Authors: Гришина, Е. В.
Кондюрина, И. М.
Бушуева, Е. Л.
Grishina, E. V.
Kondyurina, I. M.
Bushueva, E. L.
Issue Date: 2019
Publisher: РГППУ
Citation: Гришина, Е. В. Модель обучения письменноречевой аргументативной речи на английском языке студентов неязыкового вуза / Е. В. Гришина, И. М. Кондюрина, Е. Л. Бушуева // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 24-й Международной научно-практической конференции, 23–24 апреля 2019 г., Екатеринбург / Рос. гос. проф. - пед. ун-т. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2019. - С. 188-191.
Abstract: Данное исследование посвящено разработке авторской модели процесса обучения письменной аргументативной речи. Аргументация, как сложный речевой акт, не имеет коммуникативной функции на уровне предложения, но имеет ее на некотором более высоком текстовом уровне. Авторы предлагают осуществлять процесс формирования ПРАР через модульное обучение. Мобильность модулей делает процесс обучения гибким и позволяет планировать обучение исходя из потребностей и уровня студентов
This research is devoted to the development of author's model of training process of a written argumentative speech. The argument as the difficult speech act has no communicative function at the level of the offer, but it has it at some higher text level. The authors suggest to carry out the process of formation of WVAS through modular training. The mobility of modules does process of training flexible and allows to plan training proceeding from requirements and the level of students. This process is based on the didactic and methodical principles of training. The importance of the research seems that in modern conditions the ability logically and with deep arguments to make out the thoughts in oral and written language is necessary
Keywords: WRITTEN SPEECH ARGUMENTATIVE COMPETENCE
THESIS
MACROTEXT
MICROTEXT
PRINCIPLE OF SCIENTIFIC CHARACTER
MODELING
PRINCIPLES OF TRAINING
ПИСЬМЕННОРЕЧЕВАЯ АРГУМЕНТАТИВНАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ
ТЕЗИС
МАКРОТЕКСТ
МИКРОТЕКСТ
ПРИНЦИП НАУЧНОСТИ
МОДЕЛИРОВАНИЕ
ПРИНЦИПЫ ОБУЧЕНИЯ
Conference name: Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании
Conference date: 23-24.04.2019
ISBN: 978-5-8295-0646-9
Origin: Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 24-й Международной научно-практической конференции. – Екатеринбург, 2019
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0646-9_2019_057.pdf480,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.