Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30191
Title: Развитие музыкального образования в Монголии: баланс традиций и инноваций
Other Titles: Development of Music Education in Mongolia: the Tradition and Innovation Balance
Authors: Цэрэнжигмэд, Шаравцэрэн
Tserenzhigmed, Sharavtseren
Issue Date: 2017
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Цэрэнжигмэд, Шаравцэрэн. Развитие музыкального образования в Монголии: баланс традиций и инноваций / Шаравцэрэн Цэрэнжигмэд // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2017. - № 6. - С. 157-165.
Abstract: Рассматривается проблема соотношения традиций и инноваций в педагогике. Обращается внимание на нововведения, которые вытесняют традиционные формы деятельности. Утверждается, что в образовании и культуре инновации должны дополнять, а не заменять существующие традиционные технологии и модели, поскольку традиции сохраняют и передают положительный опыт, накопленный многими поколениями, в том числе и в сфере культуры и педагогики. На примере музыкального образование в Монголии автор показывает возможности сочетания традиционных и инновационных методов преподавания.
The author of the article discusses the problem of traditions and innovations’ correlation in pedagogy. Attention is drawn to the innovations that displace traditional forms of activity. It is argued that innovation in education and culture should complement rather than replace the existing traditional techniques and patterns, as tradition preserves and transmits the positive experience gained by many generations, including in the sphere of culture and pedagogy. For example, the author shows the possibilities of combining traditional and innovative teaching methods in music education in Mongolia. The author substantiates the idea that by means of music education one can develop the ability to work in a team.
Keywords: MUSICAL EDUCATION
TRADITION
INNOVATION
INSIGHT
TEAM
МУЗЫКАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТРАДИЦИИ
ИННОВАЦИИ
ПОНИМАНИЕ
КОМАНДА
ISSN: 2312-3281
Origin: Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2017. — № 6
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2017_6_20.pdf246,77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.