Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30215
Title: Прерванная дидактическая игра и ее влияние на обучение детей английскому языку
Other Titles: Interrupted Didactic Game and Its Impact at Memorization and Motivation in Learning English Language
Authors: Паршина, Е. В.
Полякова, М. В.
Parshina, E. V.
Polyakova, M. V.
Issue Date: 2018
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Паршина, Е. В. Прерванная дидактическая игра и ее влияние на обучение детей английскому языку / Е. В. Паршина, М. В. Полякова // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2018. - № 7. - С. 141-147.
Abstract: Исследуется проблема создания с помощью эффекта Зейгарник условий продуктивного дискомфорта при проведении дидактических игр на занятиях английского языка для детей от 6,5 до 12 лет в системе дополнительного образования. Доказывается, что применение прерванных дидактических игр во время изучения английского языка является эффективным, поскольку создаются условия продуктивного дискомфорта, в которых разный начальный уровень знаний обучающихся становится более однородным.
The problem of creating conditions of productive discomfort by means of Zeigarnik effect during didactic games in English classes for children from 6,5 to 12 years in the system of additional education is investigated. It is proved that the use of interrupted didactic games during the study of English is effective, because the conditions of productive discomfort are created, in which different initial level of students’ knowledge becomes more uniform. It is noted that the exercises, which developed by the author, provide good vocabulary memorization and create children’s high motivation in learning English.
Keywords: DIDACTIC GAME
ZEIGARNIK EFFECT
YERKES-DODSON LAW (CONDITIONS OF PRODUCTIVE DISCOMFORT)
THE PRINCIPLE OF NATURE DIFFERENCE
THE METHOD OF POLYSENSORY COGNITION
ДИДАКТИЧЕСКАЯ ИГРА
ЭФФЕКТ ЗЕЙГАРНИК
ЗАКОН ЙЕРКСА-ДОДСОНА (УСЛОВИЯ ПРОДУКТИВНОГО ДИСКОМФОРТА)
ПРИНЦИП ПРИРОДОСООБРАЗНОСТИ
МЕТОД ПОЛИСЕНСОРНОСТИ ПОЗНАНИЯ
ISSN: 2312-3281
Origin: Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2018. — № 7
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2018_7_18.pdf236,88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.