Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30286
Title: Формирование информационной грамотности людей третьего возраста: методические нюансы
Other Titles: THE FORMATION OF INFORMATION LITERACY OF PEOPLE OF THE THIRD AGE: METHODOLOGICAL NUANCES
Authors: Грохотова, Е. В.
Grokhotova, E. V.
Issue Date: 2019
Publisher: РГППУ
Citation: Грохотова, Е. В. Формирование информационной грамотности людей третьего возраста: методические нюансы / Е. В. Грохотова // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2019. — № 2. — С. 108-112.
Abstract: The article deals with some methodological and psychological features of teaching information literacy to people of the third age, based on the experience of computer literacy courses in the Kalinin district of Novosibirsk, the analysis of pedagogical observations, which formed the basis of the developed curriculum for this category of people.
Рассмотрены некоторые методические и психологические особенности обучения людей третьего возраста информационной грамотности, основанные на опыте проведения аналогичных курсов в Калининском районе г. Новосибирска и анализе педагогических наблюдений.
Keywords: COMPUTER LITERACY
INTERNET ENVIRONMENT
INFORMATION TECHNOLOGIES
CYBER SOCIALIZATION
CULTURE
EDUCATION OF THE ELDERLY
PENSIONER
ELDERLY PEOPLE
OLD AGE
THIRD AGE
UNIVERSITIES OF THE THIRD AGE
ELECTRONIC ENVIRONMENT
E-GOVERNMENT
ГРАМОТНОСТЬ КОМПЬЮТЕРНАЯ
ИНТЕРНЕТ СРЕДА
ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
КИБЕРСОЦИАЛИЗАЦИЯ
КУЛЬТУРА
ОБРАЗОВАНИЕ ПОЖИЛЫХ
ПЕНСИОНЕР
ПОЖИЛЫЕ ЛЮДИ
СТАРОСТЬ
ТРЕТИЙ ВОЗРАСТ
УНИВЕРСИТЕТЫ ТРЕТЬЕГО ВОЗРАСТА
ЭЛЕКТРОННАЯ СРЕДА
ЭЛЕКТРОННОЕ ПРАВИТЕЛЬСТВО
ISSN: 2587-6910
Russian Science Citation Index Identifier: 41163782
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2019. — № 2
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2019_2_22.pdf902,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.