Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30286
Title: | Формирование информационной грамотности людей третьего возраста: методические нюансы |
Other Titles: | THE FORMATION OF INFORMATION LITERACY OF PEOPLE OF THE THIRD AGE: METHODOLOGICAL NUANCES |
Authors: | Грохотова, Е. В. Grokhotova, E. V. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Грохотова, Е. В. Формирование информационной грамотности людей третьего возраста: методические нюансы / Е. В. Грохотова // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2019. — № 2. — С. 108-112. |
Abstract: | The article deals with some methodological and psychological features of teaching information literacy to people of the third age, based on the experience of computer literacy courses in the Kalinin district of Novosibirsk, the analysis of pedagogical observations, which formed the basis of the developed curriculum for this category of people. Рассмотрены некоторые методические и психологические особенности обучения людей третьего возраста информационной грамотности, основанные на опыте проведения аналогичных курсов в Калининском районе г. Новосибирска и анализе педагогических наблюдений. |
Keywords: | COMPUTER LITERACY INTERNET ENVIRONMENT INFORMATION TECHNOLOGIES CYBER SOCIALIZATION CULTURE EDUCATION OF THE ELDERLY PENSIONER ELDERLY PEOPLE OLD AGE THIRD AGE UNIVERSITIES OF THE THIRD AGE ELECTRONIC ENVIRONMENT E-GOVERNMENT ГРАМОТНОСТЬ КОМПЬЮТЕРНАЯ ИНТЕРНЕТ СРЕДА ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ КИБЕРСОЦИАЛИЗАЦИЯ КУЛЬТУРА ОБРАЗОВАНИЕ ПОЖИЛЫХ ПЕНСИОНЕР ПОЖИЛЫЕ ЛЮДИ СТАРОСТЬ ТРЕТИЙ ВОЗРАСТ УНИВЕРСИТЕТЫ ТРЕТЬЕГО ВОЗРАСТА ЭЛЕКТРОННАЯ СРЕДА ЭЛЕКТРОННОЕ ПРАВИТЕЛЬСТВО |
ISSN: | 2587-6910 |
Russian Science Citation Index Identifier: | 41163782 |
Origin: | Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2019. — № 2 |
Appears in Collections: | Новые информационные технологии в образовании и науке |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
nito_2019_2_22.pdf | 902,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.