Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30976
Title: Диалог культур в билингвальном образовании как ресурс формирования коммуникативной компетенции учащихся
Other Titles: Culture Dialog in Bilingual Education viewed as a Developing Resource of Student’s Communicative Competence
Authors: Semenova, Y. L.
Семенова, Ю. Л.
Issue Date: 2011-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Семенова, Ю. Л. Диалог культур в билингвальном образовании как ресурс формирования коммуникативной компетенции учащихся / Ю. Л. Семенова // Образование и наука. — 2011. — № 6. — С. 90-99.
Abstract: In the modern pedagogic paradigm emphasizing the activity-competence model and personal interrelations, development of students' communicative competence is considered to be of great importance. The paper examines the development opportunities of the above mentioned competence by actualizing the pedagogic potential of culture dialogue in bilingual educational environment. The applied effectiveness of bilingual education in the Yekaterinburg high school №94 is given.
В современных условиях перехода к деятельностно-компетентностной образовательной модели с акцентом на межчеловеческое взаимодействие особую актуальность приобретает формирование у учащихся коммуникативной компетенции. В статье рассмотрена возможность ее развития посредством актуализации педагогического потенциала диалога культур в билингвальном образовательном пространстве. Названы результаты применения билингвального обучения в гимназии № 94 г. Екатеринбурга.
Keywords: COMMUNICATIVE COMPETENCE
CULTURE DIALOGUE
BILINGUAL EDUCATION
INTERDISCIPLINARY INTEGRATION.
КОММУНИКАТИВНАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ
ДИАЛОГ КУЛЬТУР
БИЛИНВАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕЖПРЕДМЕТНАЯ ИНТЕГРАЦИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_06_010.pdf228,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.