Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31002
Title: Проектирование региональной модели управления интеграцией профессионального образования и производства
Other Titles: Developing the Regional Model Managing the Integration of Vocational Education and Production
Authors: Golyshev, I. G.
Голышев, И. Г.
Issue Date: 2011-08
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Голышев, И. Г. Проектирование региональной модели управления интеграцией профессионального образования и производства / И. Г. Голышев // Образование и наука. — 2011. — № 8. — С. 15-23.
Abstract: The research objective involves highlighting the integration management of the regional systems of education and production. The author suggests the complex modeling approach to integrative solutions relating to the vocational education and production. The paper considers the importance of modeling activities in integration sphere; the detailed model types of integration management, as well as their advantages and disadvantages are given. The importance of integrating the education and production systems to the social and economic development of Russian regions is revealed. The conditions and principles of projecting activities in the given sphere are analyzed; the basic components of the management model integrating vocational education and production, along with the main participants and their roles in the process are defined.
Цель работы состоит в освещении вопросов управления интеграцией образования и производства в регионе. Автор предлагает подходы к моделированию интеграционных решений в процессах взаимодействия региональных систем профессионального образования и производства. В статье определена значимость моделирующей деятельности в сфере интеграции образования, детализированы виды моделей управления интеграцией, отмечены их достоинства и недостатки, раскрыта роль интеграции образования и производства в социально-экономическом развитии российских регионов. Конкретизированы условия и принципы проектной деятельности в заявленной области, представлены компоненты модели управления интеграцией профессионального образования и производства, отражены ролевые установки основных участников интеграционных процессов.
Keywords: VOCATIONAL EDUCATION
PEDAGOGIC PROJECTING
INTEGRATION OF EDUCATION
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ПРОЕКТИРОВАНИЕ
ИНТЕГРАЦИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №8
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_08_003.pdf183,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.