Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31007
Title: Диалоговые стратегии как фактор смыслообразования в дидактическом взаимодействии
Other Titles: Dialogue Strategies as a Factor of Meaning-making Process in Didactic Interaction
Authors: Kopylova, E. A.
Копылова, Е. А.
Issue Date: 2011-01
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Копылова, Е. А. Диалоговые стратегии как фактор смыслообразования в дидактическом взаимодействии / Е. А. Копылова // Образование и наука. — 2011. — № 1. — С. 102-111.
Abstract: The paper is devoted to the analysis of pedagogical strategies realized by the teacher within the framework of an educational dialogue. The author suggests using various interactive strategies in accordance with the phases of learning of new material at the lesson, which allows the teacher to organize meaning-making process more effectively.
Статья посвящена анализу диалоговых стратегий, которые может применять учитель при освоении школьниками учебного материала. Автор предлагает использовать в соответствии с этапами изучения новой темы на уроке определенную последовательность различных стратегий, позволяющую более эффективно организовать процесс смыслообразования.
Keywords: DIALOGUE
INTERACTIVE STRATEGY
INTERACTIVE TACTICS
MEANING-MAKING PROCESS
DIDACTIC INTERACTION
ДИАЛОГ
ДИАЛОГОВАЯ СТРАТЕГИЯ
ДИАЛОГОВАЯ ТАКТИКА
СМЫСЛООБРАЗОВАНИЕ
ДИДАКТИЧЕСКОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_01_013.pdf291,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.