Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31021
Title: | Институциональное обеспечение образовательных инноваций |
Other Titles: | Institutional Guaranteeing of Educational Innovations |
Authors: | Zeyer, E. E. Novoselov, S. A. Davydova, N. N. Зеер, Э. Ф. Новоселов, С. А. Давыдова, Н. Н. |
Issue Date: | 2011-09 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Зеер, Э. Ф. Институциональное обеспечение образовательных инноваций / Э. Ф. Зеер, С. А. Новоселов, Н. Н. Давыдова // Образование и наука. — 2011. — № 9. — С. 3-20. |
Abstract: | In the context of the new «Law on Education», the paper considers the problem solving approaches to the legal protection of pedagogic innovations. The necessary conditions for increasing the effective innovation activity is viewed as objectivization of pedagogic creativity, which involves accepting accurate and clear criteria defining the innovative features of the content or resulting organizational changes. Finding the creativity objects in educational process should precede the formalization procedures of the above criteria. Solving the problem requires the uniform understanding of pedagogic concepts and terms by pedagogic society, reaching the agreement on the content of pedagogic notions, categories, principles etc, and the rules inserting the content amendments. В статье в контексте широкого обсуждения нового закона «Об образовании» рассматриваются подходы к решению проблемы правовой охраны инноваций, касающихся непосредственно педагогического процесса. Необходимым условием повышения эффективности инновационной деятельности в сфере образования является объективизация педагогического творчества, предполагающая принятие точных, понятных всем субъектам образовательного процесса критериев определения инновационности содержательных или организационных изменений. Оформлению таких критериев должно предшествовать выделение объектов творчества в образовательной деятельности. Решение этой задачи требует единого понимания всеми педагогами содержания используемых в педагогике понятий и терминов, заключения педагогическим сообществом своего рода договора о единстве содержания используемых педагогических понятий, категорий, принципов и т. д., о правилах внесения поправок в это содержание. |
Keywords: | EDUCATIONAL SERVICE MARKET INTELLECTUAL PROPERTY EDUCATIONAL INNOVATION COMPETITIVE ADVANTAGES INSTITUTIONAL APPROACH INNOVATIVE EDUCATIONAL ACTIVITY CREATIVITY OBJECTS IN EDUCATIONAL SPHERE EDUCATIONAL INNOVATION FORMULA РЫНОК ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫХ УСЛУГ ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНАЯ СОБСТВЕННОСТЬ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ИННОВАЦИЯ КОНКУРЕНТНЫЕ ПРЕИМУЩЕСТВА ИНСТИТУЦИОНАЛЬНЫЙ ПОДХОД ИННОВАЦИОННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ОБЪЕКТЫ ТВОРЧЕСТВА В СФЕРЕ ОБРАЗОВАНИЯ ФОРМУЛА ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЙ ИННОВАЦИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Russian Science Citation Index Identifier: | 17031038 |
EDN: | OIRYLF |
metadata.dc.description.sponsorship: | Работа выполнена при поддержке грантов РГНФ № 11-06-01030А, РГНФ № 11–06–00771а. |
Origin: | Образование и наука. 2011. №9 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2011_09_002.pdf | 275,32 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.