Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31022
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAntipina, I. O.en
dc.contributor.authorАнтипина, И. О.ru
dc.date.accessioned2020-04-05T16:27:31Z-
dc.date.available2020-04-05T16:27:31Z-
dc.date.issued2011-09-
dc.identifier.citationАнтипина, И. О. Современные подходы к определению профессионально значимых компетенций директора школы в отечественной педагогической науке и практике / И. О. Антипина // Образование и наука. — 2011. — № 9. — С. 21-29.ru
dc.identifier.issn1994-8581-
dc.identifier.urihttps://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31022-
dc.description.abstractThe paper suggests the list of actual professional competences for the secondary school headmasters. The research is based on the analysis of the contemporary approaches to the problem of quality assessment including the publications of Russian scientists and teachers in the «Narodnoye Obrazovaniye» journal over the last decade, and the actual Federal documents regulating the educational sphere. The research results can be applied by the Institutions of Further Training developing the curricula structures and contents for retraining the managerial staff, as well as refresher courses, workshops and trainings. They can be also used by the developers of the municipal certification procedures for the school management and headmasters looking for the self-development guidance.en
dc.description.abstractВ статье предложен один из вариантов перечня актуальных профессионально значимых компетентностей руководителя школы. Материал подготовлен на основе анализа современных подходов педагогической науки и практики к проблемам оценки качества внутришкольного управления. Источниковой базой исследования стали публикации отечественных ученых и педагогов-практиков в журнале «Народное образование» за 2000–2010 гг. и актуальные нормативные документы федерального уровня, регламентирующие деятельность в системе образования.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherРоссийский государственный профессионально-педагогический университетru
dc.relation.ispartofОбразование и наука. 2011. №9ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.rightsAuthors who publish with this journal agree to the following terms: Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).en
dc.rightsАвторы, публикующие статьи в данном журнале, соглашаются на следующее: Авторы сохраняют за собой авторские права и предоставляют журналу право первой публикации работы, которая по истечении 6 месяцев после публикации автоматически лицензируется на условиях Creative Commons Attribution License, которая позволяет другим распространять данную работу с обязательным сохранением ссылок на авторов оригинальной работы и оригинальную публикацию в этом журнале. Авторы имеют право размещать их работу в сети Интернет (например в институтском хранилище или персональном сайте) до и во время процесса рассмотрения ее данным журналом, так как это может привести к продуктивному обсуждению и большему количеству ссылок на данную работу (См. The Effect of Open Access).ru
dc.sourceОбразование и наукаru
dc.subjectHEADMASTER’S PROFESSIONAL COMPETENCEen
dc.subjectPROFESSIONAL DEVELOPMENTen
dc.subjectПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ РУКОВОДИТЕЛЯ ШКОЛЫru
dc.subjectПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИru
dc.titleСовременные подходы к определению профессионально значимых компетенций директора школы в отечественной педагогической науке и практикеru
dc.title.alternativeModern Approaches to Defining the Secondary School Headmasters’ Professional Competences in the Russian Pedagogic Science and Practiceen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dcterms.audienceOtheren
dcterms.audienceParents and Familiesen
dcterms.audienceResearchersen
dcterms.audienceSchool Support Staffen
dcterms.audienceStudentsen
dcterms.audienceTeachersen
local.description.firstpage21-
local.description.lastpage29-
local.issue9 (88)-
local.volume13-
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_09_003.pdf220,28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.