Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31072
Title: Проблемы определения и использования понятия «интеллектуальный потенциал школьника»
Other Titles: Defining and Using the Notion of Intellectual Potential of a Pupil
Authors: Ladoshkin, N. A.
Ладошкин, Н. А.
Issue Date: 2011-02
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Ладошкин, Н. А. Проблемы определения и использования понятия «интеллектуальный потенциал школьника» / Н. А. Ладошкин // Образование и наука. — 2011. — № 2. — С. 122-127.
Abstract: The paper is devoted to the problem of defining pupil’s intellectual potential within the framework of psychological-pedagogical research. The essence of notion, its structural components and main perspectives of its development are analyzed.
Статья посвящена проблеме дефиниции понятия «интеллектуальный потенциал школьника», которая рассматривается в контексте психолого-педагогических исследований. Анализируются сущность представленного понятия, определяются компоненты и перспективы развития интеллектуального потенциала в процессе школьного воспитания.
Keywords: INTELLECT
PUPIL’S INTELLECTUAL POTENTIAL
GENERAL CULTURE
BACKGROUND KNOWLEDGE
MULTIPLE INTELLIGENCES
ИНТЕЛЛЕКТ
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЙ ПОТЕНЦИАЛ ШКОЛЬНИКА
ОБЩАЯ КУЛЬТУРА
ФОНОВЫЕ ЗНАНИЯ
МНОЖЕСТВЕННЫЙ ИНТЕЛЛЕКТ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_02_013.pdf213,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.