Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31081
Title: Проектирование модульной программы по прикладной химии в рамках компетентностного подхода
Other Titles: Designing Modular Programme on "Applied Chemistry" in the Context of Competence Approach
Authors: Gorbunova, L. G.
Горбунова, Л. Г.
Issue Date: 2011-03
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Горбунова, Л. Г. Проектирование модульной программы по прикладной химии в рамках компетентностного подхода / Л. Г. Горбунова // Образование и наука. — 2011. — № 3. — С. 16-27.
Abstract: The paper deals with designing modular programme on «Applied Chemistry».The programme is based on special competencies; a function map of a chemistry teacher and requirements of the State Educational Standards for Higher Vocational Training used. It includes structure, specification of modules, documentation on their assessment, as well as teaching and methodical materials. Contents of each component of the programme are considered.
В статье обсуждается опыт проектирования базирующейся на специальных компетенциях модульной программы по дисциплине «Прикладная химия». В основу построения программы положены функциональная карта учителя химии и требования ГОС ВПО. В состав модульной программы входят: структура, спецификация модулей, документация по механизмам их оценки и учебно-методические материалы по изучению. Рассматривается наполнение каждого из компонентов программы.
Keywords: THE MODULAR PROGRAMME
APPLIED CHEMISTRY
A CHEMISTRY TEACHER
SPECIAL COMPETENCIES
МОДУЛЬНАЯ ПРОГРАММА
УЧИТЕЛЬ ХИМИИ
СПЕЦИАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №3
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_03_003.pdf573,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.