Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31084
Title: Основные понятия теории решения задач и теории обучения решению задач
Other Titles: Children's Choral Theatre as an Art-Pedagogical Phenomenon
Authors: Bukharova, G. D.
Бухарова, Г. Д.
Issue Date: 2011-03
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Бухарова, Г. Д. Основные понятия теории решения задач и теории обучения решению задач / Г. Д. Бухарова // Образование и наука. — 2011. — № 3. — С. 44-58.
Abstract: The paper considers basic concepts in the problem solving theory and the teaching theory of problem solving, showing the urgency of referring to the problem- solving approach in the teaching process in connection with changes in the natural- sience education, development of high-technological production and introduction of the national educational initiative «Our New School». The author gives examples of existing methods and algorithms of problem solving, explaining the necessity of their further development.
В статье анализируются основные понятия теории решения задач и теории обучения решению задач. Автор показывает актуальность обращения в процессе обучения к задачному подходу в связи с изменившейся ситуацией в естественнонаучном образовании, требованием соответствия образования условиям высокотехнологичного производства, реализацией национальной образовательной инициативы «Наша новая школа». На конкретных примерах рассматриваются существующие методика обучения решению задач и алгоритмы решения задач.
Keywords: РROBLEM
PROBLEM-SOLVING APPROACH
PROBLEM SOLVING
SYSTEM OF PROBLEMS
PROBLEM-SOLVING SYSTEM
ЗАДАЧА
ЗАДАЧНЫЙ ПОДХОД
РЕШЕНИЕ ЗАДАЧ
ЗАДАЧНАЯ СИСТЕМА
РЕШАЮЩАЯ СИСТЕМА
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №3
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_03_006.pdf308,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.