Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31087
Title: Теоретические основания педагогики С. Френе в контексте реформаторского течения «Новое воспитание»
Other Titles: Theoretical Bases of C. Freinet's Pedagogics in the Context of the Reformatory Movement "New Education"
Authors: Baryshnikova, O. M.
Барышникова, О. М.
Issue Date: 2011-03
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Барышникова, О. М. Теоретические основания педагогики С. Френе в контексте реформаторского течения «Новое воспитание» / О. М. Барышникова // Образование и наука. — 2011. — № 3. — С. 81-91.
Abstract: The paper presents the pedagogical heritage of the French school reformer С. Freinet in the extensive social-cultural context. Based on the comparative analysis of Freinet’s works and those of representatives of the reformist pedagogical movement «New Education» there have been highlighted and revealed theoretical propositions that demonstrate an innovative approach of the French teacher in his understanding of anthropological and pedagogical problems.
В статье в широком социокультурном контексте представлено педагогическое наследие французского реформатора школы С. Френе. На основе сравнительного анализа произведений С. Френе и представителей реформаторского педагогического течения «Новое воспитание» выделены и раскрыты теоретические положения, демонстрирующие инновационный подход французского учителя в осмыслении антрополого-педагогических проблем.
Keywords: DYNAMOGENETIC APPROACH
LIFE POTENTIAL
ADAPTATION
SELF-ACTUALIZATION
SOCIALIZATION
ДИНАМОГЕНЕТИЧЕСКИЙ ПОДХОД
ЖИЗНЕННЫЙ ПОТЕНЦИАЛ
АДАПТАЦИЯ
САМОВЫРАЖЕНИЕ
СОЦИАЛИЗАЦИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №3
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_03_009.pdf248,48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.