Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31106
Title: Подготовка педагога профессионального обучения: проблемы и тенденции
Other Titles: Vocational Teacher Training: Problems and Trends
Authors: Listvin, A. A.
Листвин, А. А.
Issue Date: 2011-04
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Листвин, А. А. Подготовка педагога профессионального обучения: проблемы и тенденции / А. А. Листвин // Образование и наука. — 2011. — № 4. — С. 62-69.
Abstract: The article is devoted to framing in pedagogical research. The frame is viewed as a hierarchy, which combines all the aspects of the phenomenon in question. Author compares the frame and supporting outline and shows the advantages of the former due to its semantic capacity and stereotype. The mechanism of frame alignment is reviewed as a combination of bridging, amplification, extension, transformation.
В статье обозначены проблемы и тенденции подготовки и развития педагога профессионального обучения в условиях модернизации и регионализации образования. Подчеркивается взаимозависимость изменений в экономике, производстве и образовании, а также необходимость их учета в практической подготовке педагогов профессионального обучения.
Keywords: SOCIETY
VOCATIONAL TRAINING TEACHER
PROFESSIONAL STANDARD
ПОСТИНДУСТРИАЛЬНОЕ ОБЩЕСТВО
ПЕДАГОГ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЙ СТАНДАРТ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №4
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_04_007.pdf221,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.