Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31123
Title: | Рационализация профильного обучения в условиях разноуровневых муниципальных образований |
Other Titles: | Rational Ways of Improving the Profile Training in Municipal Units of Different Levels |
Authors: | Sadyrin, V. V. Садырин, В. В. |
Issue Date: | 2011-05 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Садырин, В. В. Рационализация профильного обучения в условиях разноуровневых муниципальных образований / В. В. Садырин // Образование и наука. — 2011. — № 5. — С. 39-54. |
Abstract: | The paper deals with the improvement issues of the profile training for the senior pupils in the cities, towns and regional (rural) municipal units. The optimization principles of profile training are considered, the level approach to its modeling in different municipal and educational environment being given. Статья посвящена проблемам совершенствования организации профильного обучения старших школьников в пределах городов разного статуса и районных (сельских) муниципалитетов. Рассмотрены принципы оптимизации данного вида обучения, представлены уровневые подходы к его моделированию в разных территориально-образовательных условиях. |
Keywords: | PROFILE TRAINING PREPROFILE TRAINING MUNICIPAL UNIT SOCIAL AND STATE CONSENT NETWORK ORGANIZATION EDUCATIONAL CLUSTER RESOURCE CENTER INTERSCHOOL MULTIPROFILE LYCEUM AUTONOMOUS SCHOOL FOR SENIOR PUPILS ПРОФИЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ ПРЕДПРОФИЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ОБЩЕСТВЕННО-ГОСУДАРСТВЕННОЕ СОГЛАСИЕ СЕТЕВАЯ ОРГАНИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ КЛАСТЕР РЕСУРСНЫЙ ЦЕНТР МЕЖШКОЛЬНЫЙ МНОГОПРОФИЛЬНЫЙ ЛИЦЕЙ АВТОНОМНАЯ ШКОЛА СТАРШЕКЛАССНИКОВ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2011. №5 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2011_05_005.pdf | 274,26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.