Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31126
Title: | Педагогическая теория становления эмоциональной культуры социального педагога в вузе |
Other Titles: | Pedagogic Theory of Developing Emotional Culture of Social Teachers in Higher Educational Institutions |
Authors: | Rachkovskaya, N. A. Рачковская, Н. А. |
Issue Date: | 2011-05 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Рачковская, Н. А. Педагогическая теория становления эмоциональной культуры социального педагога в вузе / Н. А. Рачковская // Образование и наука. — 2011. — № 5. — С. 63-71. |
Abstract: | The paper considers the phenomenon of the social teacher emotional culture. The conditions, preconditions, factors, development principles of emotional culture are shown in the higher educational process in relation to the social teacher. В статье рассматривается феномен эмоциональной культуры социального педагога. Показаны условия, предпосылки, факторы, принципы развития эмоциональной культуры специалиста социальной сферы в образовательном процессе вуза. |
Keywords: | SOCIAL TEACHER EMOTIONAL CULTURE HIGHER SCHOOL EDUCATIONAL PROCESS PEDAGOGIC THEORY SYSTEM APPROACH PERSONAL ABILITY IN EMOTIONAL CONTROL ЭМОЦИОНАЛЬНАЯ КУЛЬТУРА СОЦИАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС В ВУЗЕ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ТЕОРИЯ СИСТЕМНЫЙ ПОДХОД СПОСОБНОСТЬ ЧЕЛОВЕКА УПРАВЛЯТЬ СВОИМИ ЭМОЦИОНАЛЬНЫМИ СОСТОЯНИЯМИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2011. №5 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2011_05_007.pdf | 207,69 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.