Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31126
Title: Педагогическая теория становления эмоциональной культуры социального педагога в вузе
Other Titles: Pedagogic Theory of Developing Emotional Culture of Social Teachers in Higher Educational Institutions
Authors: Rachkovskaya, N. A.
Рачковская, Н. А.
Issue Date: 2011-05
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Рачковская, Н. А. Педагогическая теория становления эмоциональной культуры социального педагога в вузе / Н. А. Рачковская // Образование и наука. — 2011. — № 5. — С. 63-71.
Abstract: The paper considers the phenomenon of the social teacher emotional culture. The conditions, preconditions, factors, development principles of emotional culture are shown in the higher educational process in relation to the social teacher.
В статье рассматривается феномен эмоциональной культуры социального педагога. Показаны условия, предпосылки, факторы, принципы развития эмоциональной культуры специалиста социальной сферы в образовательном процессе вуза.
Keywords: SOCIAL TEACHER EMOTIONAL CULTURE
HIGHER SCHOOL EDUCATIONAL PROCESS
PEDAGOGIC THEORY
SYSTEM APPROACH
PERSONAL ABILITY IN EMOTIONAL CONTROL
ЭМОЦИОНАЛЬНАЯ КУЛЬТУРА СОЦИАЛЬНОГО ПЕДАГОГА
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС В ВУЗЕ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ТЕОРИЯ
СИСТЕМНЫЙ ПОДХОД
СПОСОБНОСТЬ ЧЕЛОВЕКА УПРАВЛЯТЬ СВОИМИ ЭМОЦИОНАЛЬНЫМИ СОСТОЯНИЯМИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_05_007.pdf207,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.