Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31129
Title: | Концептуальные основы полихудожественного образования бакалавров изобразительного искусства |
Other Titles: | Conceptual Background of "Polyartistic Education" for Bachelors of Fine Arts |
Authors: | Zolotaryeva, L. A. Золотарева, Л. Р. |
Issue Date: | 2011-05 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Золотарева, Л. Р. Концептуальные основы полихудожественного образования бакалавров изобразительного искусства / Л. Р. Золотарева // Образование и наука. — 2011. — № 5. — С. 91-98. |
Abstract: | In the paper, the essence of the «polyartistic education» term is discussed, based on culturological, synergetic and person-orientated approach. The education in question is characterized as integral environment, the scientific bases of its modeling, content and culture developing functions are being reviewed. The professional competence of the Bachelor of Fine Arts is considered in the context of polyartistic education. В статье на базе культурологического, синергетического и личностно-ориентированного подходов обосновывается сущность понятия «полихудожественное образование». Данный вид образования характеризуется как интеграционное пространство, рассматриваются научные основы его моделирования, содержание и культурообразующие функции. В контексте полихудожественности описывается профессиональная компетентность бакалавра изобразительного искусства. |
Keywords: | CULTUROLOGIC SYNERGETIC AND PERSON-ORIENTATED APPROACH POLYARTISTIC EDUCATION BACHELOR OF FINE ARTS PROFESSIONAL COMPETENCE КУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКИЙ СИНЕРГЕТИЧЕСКИЙ ЛИЧНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННЫЙ ПОДХОДЫ ПОЛИХУДОЖЕСТВЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ БАКАЛАВР ИЗОБРАЗИТЕЛЬНОГО ИСКУССТВА ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2011. №5 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2011_05_010.pdf | 217,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.