Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31152
Title: | Контекстный подход в методологии педагогической компаративистики |
Other Titles: | CONTEXT APPROACH IN COMPARATIVE EDUCATION METHODOLOGY |
Authors: | Pleshakova, A. Yu. Плешакова, А. Ю. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Плешакова, А. Ю. Контекстный подход в методологии педагогической компаративистики / А. Ю. Плешакова // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 373-377. |
Abstract: | The definition “comparative education” is analysed in the article by describing history of its definition formation. The context approach and its prognosis function potential are highlighted in a number of historically developed approaches to comparative analysis through the example of the dual system identity study. В статье раскрывается понятие педагогической компаративистики, описывается история развития ее понятийно-терминологического аппарата. В ряду исторически сложившихся подходов к компаративному анализу выделяются контекстный подход и его прогностический потенциал на примере исследования идентичности дуальной системы образования. |
Keywords: | COMPARATIVE EDUCATION THE METHODOLOGY OF COMPARATIVE STUDY CONTEXT AND PROGNOSIS APPROACHES ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ КОМПАРАТИВИСТИКА МЕТОДОЛОГИЯ КОМПАРАТИВИСТИКИ КОНТЕКСТНЫЙ И ПРОГНОСТИЧЕСКИЙ ПОДХОДЫ |
Conference name: | Акмеология профессионального образования |
Conference date: | 17-18.03.2020 |
ISBN: | 978-5-8295-0702-2 |
Origin: | Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0702-2_2020_104.pdf | 533,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.