Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31152
Title: Контекстный подход в методологии педагогической компаративистики
Other Titles: CONTEXT APPROACH IN COMPARATIVE EDUCATION METHODOLOGY
Authors: Pleshakova, A. Yu.
Плешакова, А. Ю.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Плешакова, А. Ю. Контекстный подход в методологии педагогической компаративистики / А. Ю. Плешакова // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 373-377.
Abstract: The definition “comparative education” is analysed in the article by describing history of its definition formation. The context approach and its prognosis function potential are highlighted in a number of historically developed approaches to comparative analysis through the example of the dual system identity study.
В статье раскрывается понятие педагогической компаративистики, описывается история развития ее понятийно-терминологического аппарата. В ряду исторически сложившихся подходов к компаративному анализу выделяются контекстный подход и его прогностический потенциал на примере исследования идентичности дуальной системы образования.
Keywords: COMPARATIVE EDUCATION
THE METHODOLOGY OF COMPARATIVE STUDY
CONTEXT AND PROGNOSIS APPROACHES
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ КОМПАРАТИВИСТИКА
МЕТОДОЛОГИЯ КОМПАРАТИВИСТИКИ
КОНТЕКСТНЫЙ И ПРОГНОСТИЧЕСКИЙ ПОДХОДЫ
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 17-18.03.2020
ISBN: 978-5-8295-0702-2
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0702-2_2020_104.pdf533,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.