Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31161
Title: | Психолого-дидактические основы деятельностной парадигмы современного образования |
Other Titles: | PSYCHOLOGICAL-DIDACTIC BASES OF THE PARADIGM OF MODERN EDUCATION ACTIVITY |
Authors: | Tabachenko, T. S. Табаченко, Т. С. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Табаченко, Т. С. Психолого-дидактические основы деятельностной парадигмы современного образования / Т. С. Табаченко // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 400-404. |
Abstract: | The article discusses the psychological and didactic aspects of understanding teaching as an activity. The technology of activity-based learning is presented in the article as the basis for the process-cognitive approach to the training of teachers of the Russian language. В статье рассматриваются психологические и дидактические аспекты понимания учения как деятельности. Технология деятельностного обучения представлена в статье как базовая для процессуально-когнитивного подхода к подготовке учителей русского языка. |
Keywords: | ACTIVITY PARADIGM OF THE MODERN EDUCATIONAL PROCESS GENERAL CONCEPT OF ACTIVITY ACTIVITY AND COGNITIVE PROCESSES TEACHING AS AN ACTIVITY ДЕЯТЕЛЬНОСТНАЯ ПАРАДИГМА СОВРЕМЕННОГО ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА ОБЩЕЕ ПОНЯТИЕ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ И ПОЗНАВАТЕЛЬНЫЕ ПРОЦЕССЫ УЧЕНИЕ КАК ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ |
Conference name: | Акмеология профессионального образования |
Conference date: | 17-18.03.2020 |
ISBN: | 978-5-8295-0702-2 |
Origin: | Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0702-2_2020_112.pdf | 394,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.