Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31161
Title: Психолого-дидактические основы деятельностной парадигмы современного образования
Other Titles: PSYCHOLOGICAL-DIDACTIC BASES OF THE PARADIGM OF MODERN EDUCATION ACTIVITY
Authors: Tabachenko, T. S.
Табаченко, Т. С.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Табаченко, Т. С. Психолого-дидактические основы деятельностной парадигмы современного образования / Т. С. Табаченко // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 400-404.
Abstract: The article discusses the psychological and didactic aspects of understanding teaching as an activity. The technology of activity-based learning is presented in the article as the basis for the process-cognitive approach to the training of teachers of the Russian language.
В статье рассматриваются психологические и дидактические аспекты понимания учения как деятельности. Технология деятельностного обучения представлена в статье как базовая для процессуально-когнитивного подхода к подготовке учителей русского языка.
Keywords: ACTIVITY PARADIGM OF THE MODERN EDUCATIONAL PROCESS
GENERAL CONCEPT OF ACTIVITY
ACTIVITY AND COGNITIVE PROCESSES
TEACHING AS AN ACTIVITY
ДЕЯТЕЛЬНОСТНАЯ ПАРАДИГМА СОВРЕМЕННОГО ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА
ОБЩЕЕ ПОНЯТИЕ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ
ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ И ПОЗНАВАТЕЛЬНЫЕ ПРОЦЕССЫ
УЧЕНИЕ КАК ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 17-18.03.2020
ISBN: 978-5-8295-0702-2
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0702-2_2020_112.pdf394,62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.