Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31179
Title: | Формирование финансовой грамотности учащихся при решении задач с финансовым содержанием с использованием информационных технологий в контексте профильного обучения |
Other Titles: | FORMATION OF PUPILS’ FINANCIAL LITERACY IN SOLVING PROBLEMS WITH FINANCIAL CONTENT VIA THE USE OF INFORMATION TECHNOLOGY IN THE PROFILE EDUCATION CONTEXT |
Authors: | Yerkisheva, Zh. S. Еркишева, Ж. С. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Еркишева, Ж. С. Формирование финансовой грамотности учащихся при решении задач с финансовым содержанием с использованием информационных технологий в контексте профильного обучения / Ж. С. Еркишева // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 69-77. |
Abstract: | The relevance of mathematical problems in teaching is the application of knowledge necessary for pupils' future profession in the need for practical use. When solving mathematical problems, pupils are encouraged to learn how to choose the future profession by considering the ways of solving the problems of everyday life, taking into account their personality, interests and needs. Therefore, the development of financial literacy skills in teaching mathematics is of great importance. With a view to increasing learners’ financial literacy, one of the topical issues of the research is to solve financial content problems with the help of information computer technologies at mathematics courses, deepen their modern economic knowledge and enable them to apply acquired financial knowledge competently in their life experiences. Актуальность математических задач в обучении заключается в применении знаний, необходимых будущей профессии ученика при необходимости практического использования. При решении математических задач ученикам предлагается научиться выбирать будущую профессию, рассматривая пути решения проблем повседневной жизни, с учетом их личности, интересов и потребностей; развитие навыков финансовой грамотности в обучении математике имеет большое значение. В целях повышения финансовой грамотности учащихся одним из актуальных вопросов исследования является решение проблем финансового содержания с помощью информационных компьютерных технологий на курсах математики, углубление их современных экономических знаний и предоставление им возможности грамотно применять полученные финансовые знания в их жизненный опыт. |
Keywords: | FINANCIAL CALCULATION FINANCIAL LITERACY PROFILE EDUCATION EDUCATION SYSTEM METHODOLOGY LEVELS DIFFERENTIAL EDUCATION INFORMATION TECHNOLOGY PERCENTAGE CELL FUNCTION ФИНАНСОВОЕ ВЫЧИСЛЕНИЕ ФИНАНСОВАЯ ГРАМОТНОСТЬ ПРОФИЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ СИСТЕМА ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ДИФФЕРЕНЦИАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ПРОЦЕНТ |
Conference name: | Акмеология профессионального образования |
Conference date: | 17-18.03.2020 |
ISBN: | 978-5-8295-0702-2 |
Origin: | Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0702-2_2020_019.pdf | 571,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.