Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31192
Title: | Развитие сферы саморегуляции студентов - будущих педагогов |
Other Titles: | SELF-REGULATIVE SPHERE DEVELOPMENT OF STUDENTS PROSPECTIVE TEACHERS |
Authors: | Nesyna, S. V. Несына, С. В. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Несына, С. В. Развитие сферы саморегуляции студентов - будущих педагогов / С. В. Несына // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 114-117. |
Abstract: | This study focuses on the self-regulation sphere development in the group of students-prospective teachers. The research results show that in the process of professional education of the prospective teachers, a more realistic idea of their own self-regulative features is gradually formed, their self-esteem of components becomes more adequate. In the fourth year, self-regulative sphere begins to change significantly. Noteworthy is the fact that all students are aware of the insufficiency of an important component of the self-regulative sphere – mental self-control skills (psychological self-management), which can be considered a necessary goal for further self-development, since without this component it is difficult to imagine positive professional development of teachers. В статье представлены результаты изучения развития компонентов сферы саморегуляции у студентов-будущих педагогов. Выявлено, что в процессе профессионального образования постепенно формируется более реалистичное представление о компонентах саморегуляции, их самооценка становится более адекватной. На четвертом курсе сфера саморегуляции начинает существенно меняться. Обращает на себя внимание факт осознания всеми студентами недостаточности важного компонента сферы саморегуляции – навыков психического самоконтроля, без которого трудно представить позитивное профессиональной развитие педагога |
Keywords: | SELF-REGULATION STUDENTS-PROSPECTIVE TEACHERS PROFESSIONAL EDUCATION САМОРЕГУЛЯЦИЯ СТУДЕНТЫ-БУДУЩИЕ ПЕДАГОГИ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ |
Conference name: | Акмеология профессионального образования |
Conference date: | 17-18.03.2020 |
ISBN: | 978-5-8295-0702-2 |
Origin: | Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0702-2_2020_030.pdf | 324,91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.