Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31197
Title: Подготовка преподавателей в процессе развития инклюзивного образования в медицинском вузе
Other Titles: TEACHER TRAINING IN THE DEVELOPMENT OF INCLUSIVE EDUCATION IN MEDICAL SCHOOLS
Authors: Polyakova, O. V.
Zholudova, A. N.
Полякова, О. В.
Жолудова, А. Н.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Полякова, О. В. Подготовка преподавателей в процессе развития инклюзивного образования в медицинском вузе / О. В. Полякова, А. Н. Жолудова // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 132-135.
Abstract: The article highlights the experience of implementing inclusive education practices in higher medical schools: issues and methodological organization of psychological and pedagogical support of students with disabilities and disability faced by teachers embarking on their learning process.
В статье освещается опыт внедрения модели инклюзивного образования в практику высшей медицинской школы: вопросам методической организации и психолого-педагогического сопровождения студентов с ОВЗ и инвалидностью, с которыми сталкиваются преподаватели, приступающие к процессу их обучения.
Keywords: INCLUSIVE EDUCATION
STUDENTS WITH DISABILITIES AND DISABILITIES
ADVANCED TRAINING OF TEACHERS OF HIGHER MEDICAL SCHOOL
ИНКЛЮЗИВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
СТУДЕНТ С ИНВАЛИДНОСТЬЮ И ОВЗ
ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ВЫСШЕЙ МЕДИЦИНСКОЙ ШКОЛЫ
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 17-18.03.2020
ISBN: 978-5-8295-0702-2
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0702-2_2020_035.pdf465,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.