Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31197
Title: | Подготовка преподавателей в процессе развития инклюзивного образования в медицинском вузе |
Other Titles: | TEACHER TRAINING IN THE DEVELOPMENT OF INCLUSIVE EDUCATION IN MEDICAL SCHOOLS |
Authors: | Polyakova, O. V. Zholudova, A. N. Полякова, О. В. Жолудова, А. Н. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Полякова, О. В. Подготовка преподавателей в процессе развития инклюзивного образования в медицинском вузе / О. В. Полякова, А. Н. Жолудова // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 132-135. |
Abstract: | The article highlights the experience of implementing inclusive education practices in higher medical schools: issues and methodological organization of psychological and pedagogical support of students with disabilities and disability faced by teachers embarking on their learning process. В статье освещается опыт внедрения модели инклюзивного образования в практику высшей медицинской школы: вопросам методической организации и психолого-педагогического сопровождения студентов с ОВЗ и инвалидностью, с которыми сталкиваются преподаватели, приступающие к процессу их обучения. |
Keywords: | INCLUSIVE EDUCATION STUDENTS WITH DISABILITIES AND DISABILITIES ADVANCED TRAINING OF TEACHERS OF HIGHER MEDICAL SCHOOL ИНКЛЮЗИВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ СТУДЕНТ С ИНВАЛИДНОСТЬЮ И ОВЗ ПОВЫШЕНИЕ КВАЛИФИКАЦИИ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ВЫСШЕЙ МЕДИЦИНСКОЙ ШКОЛЫ |
Conference name: | Акмеология профессионального образования |
Conference date: | 17-18.03.2020 |
ISBN: | 978-5-8295-0702-2 |
Origin: | Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0702-2_2020_035.pdf | 465,4 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.