Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31220
Title: Взаимодействие психолога и педагогов в развитии культуры информационной безопасности
Other Titles: INTERACTION OF A PSYCHOLOGIST AND TEACHERS IN THE DEVELOPMENT OF A CULTURE OF INFORMATION SECURITY
Authors: Kalinina, N. V.
Калинина, Н. В.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Калинина, Н. В. Взаимодействие психолога и педагогов в развитии культуры информационной безопасности / Н. В. Калинина // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 209-212.
Abstract: The article presents the tasks and possibilities of organizing the interaction of a psychologist and educators in developing a culture of information security. An algorithm and methodology for conducting a business game on designing activities to develop resistance to Internet risks and threats to students and determining strategies for self-development of information security culture among teachers are proposed.
В статье представлены задачи и возможности организации взаимодействия психолога и педагогов по развитию культуры информационной безопасности. Предложены алгоритм и методика проведения деловой игры по развитию устойчивости к интернет-рискам и угрозам обучающихся и определению стратегий саморазвития культуры информационной безопасности у педагогов.
Keywords: INTERNET RISKS AND THREATS
INFORMATION SECURITY CULTURE
INTERACTION BETWEEN PSYCHOLOGIST AND EDUCATORS
ИНТЕРНЕТ-РИСКИ И УГРОЗЫ
КУЛЬТУРА ИНФОРМАЦИОННОЙ БЕЗОПАСНОСТИ
ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ ПСИХОЛОГА И ПЕДАГОГОВ
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 17-18.03.2020
ISBN: 978-5-8295-0702-2
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0702-2_2020_056.pdf386,31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.