Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31223
Title: | Теоретические аспекты взаимодействия системы культуры и образования |
Other Titles: | THEORETICAL ASPECTS OF THE INTERACTION OF THE SYSTEM OF CULTURE AND EDUCATION |
Authors: | Loginova, S. L. Логинова, С. Л. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Логинова, С. Л. Теоретические аспекты взаимодействия системы культуры и образования / С. Л. Логинова // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 219-222. |
Abstract: | The article considers the main elements of culture as a system, highlights the main activity areas of culture, cultural institutions. The importance of education as an important fundamental element of the cultural system is revealed. The functions of the teacher in the system of culture formation are defined. В статье рассматриваются основные элементы культуры как системы, выделены основные деятельностные сферы культуры, перечислены институты культуры. Выявлено значение образования как важного основополагающего элемента системы культуры. Определены функции педагога в системе формирования культуры. |
Keywords: | CULTURE SYSTEM ELEMENTS OF CULTURE SPHERES OF CULTURE EDUCATION INSTITUTIONS FUNCTIONS TEACHER КУЛЬТУРА СИСТЕМА ЭЛЕМЕНТЫ КУЛЬТУРЫ СФЕРЫ КУЛЬТУРЫ ОБРАЗОВАНИЕ ИНСТИТУТЫ ФУНКЦИИ ПЕДАГОГ |
Conference name: | Акмеология профессионального образования |
Conference date: | 17-18.03.2020 |
ISBN: | 978-5-8295-0702-2 |
Origin: | Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0702-2_2020_059.pdf | 700,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.