Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31245
Title: Роль кейс-метода в активизации познавательных способностей студентов медицинского вуза
Other Titles: ROLE OF CASE-METHOD IN ACTIVATION OF COGNITIVE ABILITIES AT STUDENTS OF A MEDICAL UNIVERSITY
Authors: Garanina, R. M.
Garanin, A. A.
Гаранина, Р. М.
Гаранин, А. А.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Гаранина, Р. М. Роль кейс-метода в активизации познавательных способностей студентов медицинского вуза / Р. М. Гаранина, А. А. Гаранин // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 291-295.
Abstract: The activation of the student’s educational activity and the formation of his subjective position at all stages of education in higher education is an urgent task of pedagogical science. The case method is one of the effective tools not only for transferring, but also for actively mastering new knowledge in higher education, therefore its application is relevant and quite effective.
Активизация учебной деятельности студента и формирование его субъектной позиции на всех этапах обучения в высшей школе является актуальной задачей педагогической науки. Кейс-метод является одним из эффективных инструментов не только передачи, но и активного усвоения новых знаний в высшей школе, поэтому его применение актуально и достаточно эффективно.
Keywords: THE CASE METHOD
THE ACTIVATION OF THE STUDENT’S EDUCATIONAL ACTIVITIES
THE FORMATION OF HIS SUBJECTIVE POSITION
CHEMISTRY
MEDICAL EDUCATION
HIGHER EDUCATION
КЕЙС-МЕТОД
АКТИВИЗАЦИЯ УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТУДЕНТА
ФОРМИРОВАНИЕ ЕГО СУБЪЕКТНОЙ ПОЗИЦИИ
ХИМИЯ
МЕДИЦИНСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ВЫСШАЯ ШКОЛА
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 17-18.03.2020
ISBN: 978-5-8295-0702-2
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0702-2_2020_079.pdf549,85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.