Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31261
Title: Применение интерактивных методов обучения при изучении русского языка иностранными студентами
Other Titles: THE USE OF INTERACTIVE TEACHING METHODS IN THE STUDY OF THE RUSSIAN LANGUAGE BY FOREIGN STUDENTS
Authors: Korotaeva, Y. L.
Коротаева, Я. Л.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Коротаева, Я. Л. Применение интерактивных методов обучения при изучении русского языка иностранными студентами / Я. Л. Коротаева // Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Международной научно-практической конференции, 17–18 марта 2020 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 337-340.
Abstract: The current stage in the development of the education system in the Russian Federation has updated the importance of using interactive forms of education. The article discusses some interactive teaching methods and techniques in the Russian language classes with foreign students, which will help to develop the communication skills of foreign students.
Современный этап развития системы образования в Российской Федерации актуализировал значимость применения интерактивных форм обучения. В статье рассматриваются некоторые интерактивные методы и приемы обучения на занятиях по русскому языку с иностранными студентами, которые позволят развивать ком-муникативные способности иностранных учащихся.
Keywords: INTERACTIVE METHODS AND TECHNIQUES
ROLE-PLAYING GAME
RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
CLASSIFICATIONS OF INTERACTIVE METHODS
ИНТЕРАКТИВНЫЕ МЕТОДЫ И ПРИЕМЫ
РОЛЕВАЯ ИГРА
РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ
КЛАССИФИКАЦИИ ИНТЕРАКТИВНЫХ МЕТОДОВ
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 17-18.03.2020
ISBN: 978-5-8295-0702-2
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 16-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2020
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0702-2_2020_093.pdf593,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.