Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/314
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tabachenko, T. S. | en |
dc.contributor.author | Табаченко, Т. С. | ru |
dc.coverage.temporal | 13–14.03.2014 | - |
dc.date.accessioned | 2014-10-08T12:49:57Z | - |
dc.date.available | 2014-10-08T12:49:57Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Табаченко, Т. С. Модульное построение учебной дисциплины на основе когнитивной модели профессионального обучения методике преподавания русского языка / Т. С. Табаченко // Акмеология профессионального образования : материалы 11-й Всероссийской научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2014. – С. 263-271. | ru |
dc.identifier.uri | https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/314 | - |
dc.description.abstract | Modern stage of development of Russian language teaching methods characterize approaches, forming primarily identity (social, language): student-oriented, cognitivecommunicative (or consciously communication) and other Cognitive model of vocational training implies, first of all the formation of personality, thinking professionally. The strategic direction of this approach is determined by us as the management of educational process at all stages of education students. Methodological basis of such management is the main method of cognitive science - the method of sequential processing of information. When using this method, we deal with the process of transition from information to the values and meanings, and not with the transition from one type of information to another. This approach in particular can be implemented in the proposed in this article modular building discipline. | en |
dc.description.abstract | Современный этап развития методики преподавания русского языка характеризуют подходы, формирующие прежде всего личность (социальную, языковую): личностно-ориентированный, когнитивно-коммуникативный (или сознательно-коммуникативный) и др. Когнитивная модель профессионального обучения предполагает прежде всего формирование личности, мыслящей профессионально. Стратегическое направление этого подхода определяется нами как управление познавательным процессом на всех этапах обучения студентов. Методологической основой такого управления является основной метод когнитивистики – метод последовательной обработки информации. При использовании этого метода мы имеем дело с процессом перехода от информации к значениям и смыслам, а не с переходом от одного вида информации к другому. Такой подход в частности может быть реализован в предлагаемом в данной статье модульном построении учебной дисциплины. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Российский государственный профессионально-педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Акмеология профессионального образования : материалы 11-й Всероссийской научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2014 | ru |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en |
dc.subject | COGNITIVE MODEL | en |
dc.subject | MODULE | en |
dc.subject | BASIC CATEGORY | en |
dc.subject | WAY OF COGNITIVE INFORMATION PROCESSING | en |
dc.subject | КОГНИТИВНАЯ МОДЕЛЬ | ru |
dc.subject | МОДУЛЬ | ru |
dc.subject | БАЗОВАЯ КАТЕГОРИЯ | ru |
dc.subject | СПОСОБ КОГНИТИВНОЙ ОБРАБОТКИ ИНФОРМАЦИИ | ru |
dc.title | Модульное построение учебной дисциплины на основе когнитивной модели профессионального обучения методике преподавания русского языка | ru |
dc.title.alternative | MODULAR CONSTRUCTION OF DISCIPLINE ON THE BASIS OF COGNITIVE MODEL OF PROFESSIONAL TRAINING METHODOLOGY OF TEACHING THE RUSSIAN LANGUAGE | en |
dc.type | Conference Paper | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/conferenceObject | en |
local.conference.name | Акмеология профессионального образования | ru |
local.conference.date | 13–14.03.2014 | - |
dcterms.audience | Other | en |
dcterms.audience | Parents and Families | en |
dcterms.audience | Researchers | en |
dcterms.audience | School Support Staff | en |
dcterms.audience | Students | en |
dcterms.audience | Teachers | en |
local.description.firstpage | 263 | - |
local.description.lastpage | 271 | - |
local.issue | 11 | - |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
akme_2014_58.pdf | 126,35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.