Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31973
Title: | О метапредметном подходе в определении инвариантной основы содержания обучения математике гуманитариев в вузе |
Other Titles: | ON THE META-SUBJECT APPROACH IN THE DEFINITION INVARIANT LEARNING CONTENT BASIS MATHEMATICS OF HUMANISTS IN HIGHER EDUCATION |
Authors: | Перминов, Е. А. Perminov, E. A. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Перминов, Е. А. О метапредметном подходе в определении инвариантной основы содержания обучения математике гуманитариев в вузе / Е. А. Перминов // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 25-й Международной научно-практической конференции, 07-08 апреля 2020 г., Екатеринбург. - Т. 1 / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2020. - С. 105-108. |
Abstract: | В статье обосновывается ведущая роль метапредметного подхода в методике определения инвариантной основы содержания обучения математике гуманитариев в вузе. В результате характеризуются важные особенности этой методики The article justifies the leading role of the meta-subject approach, in the method of determining the invariant basis of the content of mathematics teaching humanists in university. As a result, important features of this technique are characterized |
Keywords: | СТУДЕНТЫ-ГУМАНИТАРИИ ОБУЧЕНИЕ МАТЕМАТИКЕ МЕТАПРЕДМЕТНЫЙ ПОДХОД STUDENTS-HUMANITARIANS MATHEMATICS TRAINING META-SUBJECT APPROACH |
ISBN: | 978-5-8295-0719-0 978-5-8295-0720-6 |
Origin: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 25-й Международной научно-практической конференции. Т. 1. Екатеринбург, 2020 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0720-6_2020_037.pdf | 601,91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.