Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32043
Title: | Особенности традиционной и современной моделей подготовки учителей в федеративной республике Германия |
Other Titles: | Peculiarities of Traditional and Modern Teacher-training Systems in the Federal Republic of Germany |
Authors: | Ananin, D. P. Ананин, Д. П. |
Issue Date: | 2010-01 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Ананин, Д. П. Особенности традиционной и современной моделей подготовки учителей в федеративной республике Германия / Д. П. Ананин // Образование и наука. — 2010. — № 1. — С. 85-93. |
Abstract: | Статья освещает особенности традиционной и современной систем подготовки педагогических кадров в Федеративной Республике Германия. Автор описывает процесс реализации принципов Болонского процесса в новых моделях педагогического образования и показывает специфику государственных экзаменов с присуждением академических степеней бакалавра и мастера (магистра). The article covers peculiarities of the traditional teacher-training system and realization of Bologna process' principles in the new teacher-training models in the Federal Republic of Germany. The author states the specific character of the former including the final state examinations and the two-tiered model (bachelor/master). |
Keywords: | TEACHER TRAINING GERMANY BOLOGNA PROCESS ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ГЕРМАНИЯ БОЛОНСКИЙ ПРОЦЕСС |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №1 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-01_010.pdf | 299,97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.