Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32043
Title: Особенности традиционной и современной моделей подготовки учителей в федеративной республике Германия
Other Titles: Peculiarities of Traditional and Modern Teacher-training Systems in the Federal Republic of Germany
Authors: Ananin, D. P.
Ананин, Д. П.
Issue Date: 2010-01
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Ананин, Д. П. Особенности традиционной и современной моделей подготовки учителей в федеративной республике Германия / Д. П. Ананин // Образование и наука. — 2010. — № 1. — С. 85-93.
Abstract: Статья освещает особенности традиционной и современной систем подготовки педагогических кадров в Федеративной Республике Германия. Автор описывает процесс реализации принципов Болонского процесса в новых моделях педагогического образования и показывает специфику государственных экзаменов с присуждением академических степеней бакалавра и мастера (магистра).
The article covers peculiarities of the traditional teacher-training system and realization of Bologna process' principles in the new teacher-training models in the Federal Republic of Germany. The author states the specific character of the former including the final state examinations and the two-tiered model (bachelor/master).
Keywords: TEACHER TRAINING
GERMANY
BOLOGNA PROCESS
ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ГЕРМАНИЯ
БОЛОНСКИЙ ПРОЦЕСС
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-01_010.pdf299,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.