Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32053
Title: Обучение рисованию младших школьников с интеллектуальными нарушениями
Other Titles: Teaching Drawing for Retarded Primary School Pupils
Authors: Nesterova, T. V.
Нестерова, Т. В.
Issue Date: 2010-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Нестерова, Т. В. Обучение рисованию младших школьников с интеллектуальными нарушениями / Т. В. Нестерова // Образование и наука. — 2010. — № 6. — С. 101-108.
Abstract: Автор статьи в качестве средства коррекционного обучения, развития и воспитания младших школьников с интеллектуальными нарушениями предлагает методику работы с контрастом на уроках изобразительной деятельности. Успешность ее применения подтверждают результаты практических опытов, в ходе которых у детей данной категории формировались умения передавать форму предметов в рисунках.
The paper presents the methods of using at the lessons of Art and Drawing the contrast as a means of correctional education and development of retarded primary school pupils. The success of these methods is proved by the results of the experimental work aimed at developing the skills of transferring the shape of objects in drawings.
Keywords: RETARDED PRIMARY SCHOOL PUPILS
THE METHODS OF USING CONTRAST
DRAWING ACTIVITIES
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ С ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫМИ НАРУШЕНИЯМИ
МЕТОДИКА РАБОТЫ С КОНТРАСТОМ
ИЗОБРАЗИТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ДЕТЕЙ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-06_013.pdf274,9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.