Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32068
Title: Сущность и принципы педагогической режиссуры
Other Titles: The Content and Principles of Pedagogical Process
Authors: Zadorina, O. S.
Задорина, О. С.
Issue Date: 2010-07
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Задорина, О. С. Сущность и принципы педагогической режиссуры / О. С. Задорина // Образование и наука. — 2010. — № 7. — С. 46-55.
Abstract: Статья посвящена проблеме педагогической режиссуры и деятельности современного педагога. Педагогическая режиссура рассматривается как средство создания творческой атмосферы педагогического взаимодействия и повышения мотивации учения, дается характеристика профессиональных качеств педагога-режиссера
The paper deals with the problems of pedagogical process and modern teacher's activities. The pedagogical process is considered as a means of formation of creative atmosphere of pedagogical interaction and raise of pupil's motivation, professional characteristics of a teacher analyzed.
Keywords: PEDAGOGICAL PROCESS
PEDAGOGICAL INTERACTION DESIGN
BASIC TASKS OF A TEACHER AS A PRODUCTION DIRECTOR
TEACHER AS A PRODUCTION DIRECTOR
CREATIVE ABILITIES OF A TEACHER
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ РЕЖИССУРА
ПЕДАГОГ-РЕЖИССЕР
РЕЖИССЕРСКИЕ СПОСОБНОСТИ ПЕДАГОГА
ЗАМЫСЕЛ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ
ОСНОВНЫЕ ЗАДАЧИ ПЕДАГОГА КАК РЕЖИССЕРА
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №7
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-07_006.pdf311,42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.