Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32068
Title: | Сущность и принципы педагогической режиссуры |
Other Titles: | The Content and Principles of Pedagogical Process |
Authors: | Zadorina, O. S. Задорина, О. С. |
Issue Date: | 2010-07 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Задорина, О. С. Сущность и принципы педагогической режиссуры / О. С. Задорина // Образование и наука. — 2010. — № 7. — С. 46-55. |
Abstract: | Статья посвящена проблеме педагогической режиссуры и деятельности современного педагога. Педагогическая режиссура рассматривается как средство создания творческой атмосферы педагогического взаимодействия и повышения мотивации учения, дается характеристика профессиональных качеств педагога-режиссера The paper deals with the problems of pedagogical process and modern teacher's activities. The pedagogical process is considered as a means of formation of creative atmosphere of pedagogical interaction and raise of pupil's motivation, professional characteristics of a teacher analyzed. |
Keywords: | PEDAGOGICAL PROCESS PEDAGOGICAL INTERACTION DESIGN BASIC TASKS OF A TEACHER AS A PRODUCTION DIRECTOR TEACHER AS A PRODUCTION DIRECTOR CREATIVE ABILITIES OF A TEACHER ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ РЕЖИССУРА ПЕДАГОГ-РЕЖИССЕР РЕЖИССЕРСКИЕ СПОСОБНОСТИ ПЕДАГОГА ЗАМЫСЕЛ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ ОСНОВНЫЕ ЗАДАЧИ ПЕДАГОГА КАК РЕЖИССЕРА |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №7 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-07_006.pdf | 311,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.