Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32069
Title: Образовательный франчайзинг как направление предпринимательской деятельности экономического вуза
Other Titles: Educational Franchising as an Educational Activity of a University of Economics
Authors: Astafyeva, O. V.
Астафьева, О. В.
Issue Date: 2010-07
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Астафьева, О. В. Образовательный франчайзинг как направление предпринимательской деятельности экономического вуза / О. В. Астафьева // Образование и наука. — 2010. — № 7. — С. 56-65.
Abstract: Развитие предпринимательской деятельности позволяет рассматривать учебное заведение не только как коммерческую организацию, которая предоставляет образовательные услуги и результаты исследований, но и как главного поставщика квалифицированных специалистов, необходимых современной инновационной экономике. В статье рассмотрены основные аспекты предпринимательской деятельности вуза по предоставлению опережающих программ обучения в рамках международного образовательного франчайзинга
Due to the development of business, an educational institution can be considered not only as a commercial organisation, which provides educational services and research data, but also as the main supplier of qualified experts necessary for modern innovative economics. The paper deals with the basic aspects of business activities of higher school on granting advanced training programmes within international educational franchise.
Keywords: BUSINESS ACTIVITIES OF HIGHER SCHOOL
EDUCATIONAL FRANCHISE
COMPETENCE APPROACH
REQUIREMENTS TO MODERN MANAGERS
ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ВУЗА
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ФРАНЧАЙЗИНГ
КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД
ТРЕБОВАНИЯ К СОВРЕМЕННЫМ РУКОВОДИТЕЛЯМ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №7
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-07_007.pdf372,56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.