Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32073
Title: Проблемы формирования информационно-коммуникационной компетентности учителя российской школы
Other Titles: Forming IT Competences of Teachers in Russian Schools
Authors: Kuznetsov, A. A.
Khenner, E. K.
Imakaev, V. R.
Novikova, O. N.
Кузнецов, А. А.
Хеннер, Е. К.
Имакаев, В. Р.
Новикова, О. Н.
Issue Date: 2010-07
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Проблемы формирования информационно-коммуникационной компетентности учителя российской школы / А. А. Кузнецов, Е. К. Хеннер, В. Р. Имакаев, О. Н. Новикова // Образование и наука. — 2010. — № 7. — С. 88-96.
Abstract: В статье представлена двухуровневая модель ИКТ-компетентности учителя, включающая знаниевый (подготовленность к педагогической деятельности с помощью средств ИКТ) и деятельностный (реализованная деятельность с помощью средств ИКТ) уровни. Раскрыты детали структуры модели и пути соответствующей подготовки учителя
The paper presens a two-level model of IT-competence of a school teacher, including the level of knowledge and skills (readiness for the pedagogical work with the help of IT) and the level of activities (using IT in practice). The details of the model structure and the ways of appropriate teacher training are shown.
Keywords: MODEL OF IT-COMPETENCE
IT-COMPETENCE
IT-COMPETENCE OF A TEACHER
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ИКТ-КОМПЕТЕНТНОСТЬ УЧИТЕЛЯ
МОДЕЛЬ ИКТ-КОМПЕТЕНТНОСТИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №7
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-07_011.pdf328 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.