Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32121
Title: | Формирование аутентичного речевого поведения студентов как средства их социально-профессиональной адаптации |
Other Titles: | Forming Authentic Speaking Behaviour of Students as a Means of Their Social and Professional Adaptation |
Authors: | Ostyakova, G. A. Остякова, Г. А. |
Issue Date: | 2010-09 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Остякова, Г. А. Формирование аутентичного речевого поведения студентов как средства их социально-профессиональной адаптации / Г. А. Остякова // Образование и наука. — 2010. — № 9. — С. 99-107. |
Abstract: | В статье рассматриваются философские и психологические аспекты понятия аутентичности, обозначены пути формирования аутентичного речевого поведения, способствующего социально-профессиональной адаптации. Приведены результаты экспериментального исследования, доказавшего, что использование аутентичных средств обучения повышает уровень названной адаптации. The paper considers philosophical and psychological aspects of the concept of authenticity; means of formation of authentic speaking behaviour for social and professional adaptation described. The research data show that using authenticity leads to a higher level of the above adaptation. |
Keywords: | SOCIAL-PROFESSIONAL ADAPTATION AUTHENTICITY AUTHENTIC TEXT AUTHENTIC SPEAKING BEHAVIOUR СОЦИАЛЬНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ АУТЕНТИЧНОСТЬ АУТЕНТИЧНЫЙ ТЕКСТ АУТЕНТИЧНОЕ РЕЧЕВОЕ ПОВЕДЕНИЕ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №9 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-09_012.pdf | 279,08 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.