Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32121
Title: Формирование аутентичного речевого поведения студентов как средства их социально-профессиональной адаптации
Other Titles: Forming Authentic Speaking Behaviour of Students as a Means of Their Social and Professional Adaptation
Authors: Ostyakova, G. A.
Остякова, Г. А.
Issue Date: 2010-09
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Остякова, Г. А. Формирование аутентичного речевого поведения студентов как средства их социально-профессиональной адаптации / Г. А. Остякова // Образование и наука. — 2010. — № 9. — С. 99-107.
Abstract: В статье рассматриваются философские и психологические аспекты понятия аутентичности, обозначены пути формирования аутентичного речевого поведения, способствующего социально-профессиональной адаптации. Приведены результаты экспериментального исследования, доказавшего, что использование аутентичных средств обучения повышает уровень названной адаптации.
The paper considers philosophical and psychological aspects of the concept of authenticity; means of formation of authentic speaking behaviour for social and professional adaptation described. The research data show that using authenticity leads to a higher level of the above adaptation.
Keywords: SOCIAL-PROFESSIONAL ADAPTATION
AUTHENTICITY
AUTHENTIC TEXT
AUTHENTIC SPEAKING BEHAVIOUR
СОЦИАЛЬНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ АДАПТАЦИЯ
АУТЕНТИЧНОСТЬ
АУТЕНТИЧНЫЙ ТЕКСТ
АУТЕНТИЧНОЕ РЕЧЕВОЕ ПОВЕДЕНИЕ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №9
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-09_012.pdf279,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.