Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32130
Title: | Творческое ядро педагогического исследования: от проблемы до гипотезы |
Other Titles: | The Basic Elements of Pedagogical Research: from Problem to Hypothesis |
Authors: | Zagvyazinski, V. I. Загвязинский, В. И. |
Issue Date: | 2010-10 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Загвязинский, В. И. Творческое ядро педагогического исследования: от проблемы до гипотезы / В. И. Загвязинский // Образование и наука. — 2010. — № 10. — С. 3-12. |
Abstract: | В статье анализируются способы реализации основных методологических установок в современных педагогических исследованиях, выявляются условия и методы осуществления творческого поиска и его сердцевины - творческого ядра - проблемы, идеи, замысла и гипотезы. The paper analyses the ways of realising the main methodological goals in modern pedagogical research; conditions and means of creative search and its basic elements, namely problems, ideas, projects and hypotheses, defined. |
Keywords: | THE BASIC ELEMENTS OF PEDAGOGICAL RESEARCH PEDAGOGICAL CONCEPT THE IDEA OF TRANSFORMATION THE PRESENT SITUATION IN EDUCATION PROJECTS HYPOTHESES ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ КОНЦЕПЦИЯ ТВОРЧЕСКОЕ ЯДРО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ИССЛЕДОВАНИЯ ИДЕЯ ПРЕОБРАЗОВАНИЯ ЗАМЫСЕЛ ГИПОТЕЗА СОВРЕМЕННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СИТУАЦИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2010. №10 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2010-10_002.pdf | 361,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.