Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32130
Title: Творческое ядро педагогического исследования: от проблемы до гипотезы
Other Titles: The Basic Elements of Pedagogical Research: from Problem to Hypothesis
Authors: Zagvyazinski, V. I.
Загвязинский, В. И.
Issue Date: 2010-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Загвязинский, В. И. Творческое ядро педагогического исследования: от проблемы до гипотезы / В. И. Загвязинский // Образование и наука. — 2010. — № 10. — С. 3-12.
Abstract: В статье анализируются способы реализации основных методологических установок в современных педагогических исследованиях, выявляются условия и методы осуществления творческого поиска и его сердцевины - творческого ядра - проблемы, идеи, замысла и гипотезы.
The paper analyses the ways of realising the main methodological goals in modern pedagogical research; conditions and means of creative search and its basic elements, namely problems, ideas, projects and hypotheses, defined.
Keywords: THE BASIC ELEMENTS OF PEDAGOGICAL RESEARCH
PEDAGOGICAL CONCEPT
THE IDEA OF TRANSFORMATION
THE PRESENT SITUATION IN EDUCATION
PROJECTS
HYPOTHESES
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ КОНЦЕПЦИЯ
ТВОРЧЕСКОЕ ЯДРО ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ИССЛЕДОВАНИЯ
ИДЕЯ ПРЕОБРАЗОВАНИЯ
ЗАМЫСЕЛ
ГИПОТЕЗА
СОВРЕМЕННАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СИТУАЦИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №10
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-10_002.pdf361,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.